İlk kurulumda parametresi kapalı geldiği için “Kısmen Tamamlanan” Sipariş evrakında değişiklik yapılamaz sadece inceleme modunda açılır.
Sisten Yönetimi==>Kurulum İşlemleri==>Parametreler==>Ticari Parametrelere tıklanıp açılan ekranda Sipariş e tıklayarak gelen parametrelerde “Kısmen Tamamlanan Siparişler Düzenlenebilsin” parametresi işaretleyip kaydet tıklayarak aktif edilir.
NOT:
Parametreyi kaydettikten sonra kısmen tamamlanan bir siparişte işlem yaparken aktarılan stok miktarından daha az bir miktar yazılırsa sistem uyarı mesajı verip işlemi durdur.
E-Belge==>Bitki Koruma Ürünleri==>Bitki Koruma Ürünleri Parametreleri tıklayıp gelen parametre ekranında Program Açılışında Son Kullanma Tarihi Yaklaşan Ürünleri Listele işaretlenip ve Son Kullanma Tarihi (Gün) süresini istenilen gün sayısı yazılarak program girişinde gelecek ekranda verilen gün sayısına bakarak filtreleme işlemi yapar
Perakende Yönetimi==>İşlemler==>Terazilere Bilgi Gönderimine tıklayarak işlemi gerçekleştirebiliriz
Veri gönderimi için öncelikle Terazi seçilir sonra göster butonuna tıklayıp kontrol edildik ten sonra Kaydet butonuna bastıktan sonra Bilnex in kurulu olduğu klasörde text adında bir klasör oluşturup içerisine teraziye uygun .txt dosyasını oluşturur.
Stok kartlarında ürünler eklenirken tartılı barkodlar 2 ile başlar sonraki rakam tartı türüne göre farklılık gösterebilir. Mesela; 27 Kg tartılı ürünler, 29 Adet tartılı ürünler( örn. maydanoz, marul, tere gibi bağ şeklinde satılan ama teraziden çıkan etiketle satılan ürünlerdir.) olabilmektedir.
Stok kartına ürünü eklerken teraziye gönderebilmek için barkod eklemesi yapılırken Barkod No 7 karakterli ve Barkod Tipi “EAN 13” olmalıdır geriye kalan 6 karakter teraziden çıkan etikette tartım bilgisi olarak gelecektir.
1-Terminal makinada İnternet Erişim Türü Wi-Fi olması halinde ağın durumuna bağlı olarak kopmalar yaşanabilmesinden kaynaklı yavaşlık olabilir Çözümü Ethernet (Kablolu)bağlantı türüne geçilmeli
Yavaşlık devamı halinde ağ bağlantıları teknik servise kontrol edilmeli ve gigabit switches hızı arttırabiliriz
2-Bilnex in kurulu olduğu bilgisayarda ve terminal makinada Local IP ler sabitlendikten sonra Ana Makinada SQL Port açılıp güvenlik duvarında gelişmiş ayarları da gelen ve giden kural olarak açılan port ekleyerek Terminal makina bağlantı ayarlarında Port ile bağlantı ayarları yapılandırılmalı
3-Özellikle satış hızı hareketli yerlerde Gün Sonu Periyot kapatma işlemi yapılmadan kullanılırsa bir süre sonra bazı işlemlerde yavaşlama meydana gelebilir . Bu durumda günlük Periyot kapatma önerilir
Zebra Termal yazıcı ile çıktı alabilmek için 20.05.2019 veya daha güncel bir MoBilnex arşivine sahip olmanız gerekiyor.
Tasarım programından çıktı ayarlarını yaptıktan sonra….
Tasarım dosyasını notepad ile açarak PrintMode alanına Zebra yazmak gerekiyor. (Baş harf büyük olmalı)
Not: Bu tip cihazlarda yazdırma hızını arttırmak gerekebilir aksi halde bekleyerek yazacaktır. Bilindiği gibi yazdırma hızı programın yazıcıya yazdırma komutunu gönderme aralığının zamanlamasıdır. Yani buradaki rakamı düşürdükçe daha sık aralıklarla gönderim olacak dolayısı ile daha hızlı yazacaktır. Fakat gönderim hızına yazıcının doğru orantıda karşılık verebilmesi esastır, aksi halde sorunlar yaşanır.
Dikkat: Yazıcının programın gönderim hızına ayak uydurması gerekmetedir. Yazıcı hafızasının ve yazdırma hızının iyi olduğu bu tip cihazlarda daha hızlı yazdırmak mümkün iken aynı hızlarda nokta vuruşlu araç yazıcılarından çıktı alınamaz. Nokta vuruşlu cihazlarda bu rakamlar 7500 civarında olmalı.
Bu uygulama her stok için ayrı ayrı olmak üzere en düşük satılabilecek fiyatın belirlenmesi üzerine kurgulanmıştır. Dolayısı ile her stok için en az 2 fiyat girilmesi gerekecektir. 1. si satış fiyatı, 2. si ise taban fiyat. Uygulamayı aktif etmek için aşağıdaki yönergeleri adım adım uygulayın.
Öncelikle el terminalinde “Taban Fiyat” aktif edilmeli
Mobilnex el terminali programında Taban Fiyat Parametresi aktif edildikten sonra Bilnex Programında stoklar içinde taban fiyatların belirlenmesi gerekmektedir. Bunun için ilgili stok kartında 2: Satış Fiyatları sekmesinde “Satış Fiyatı 5” alanı kullanılmaktadır.
İpucu:
Fiyat alanlarının üzerinde çift tıklayarak isimlerini değiştirmek mümkün.
Not: Bu değişiklik sadece stok kartında görüntülenecektir. Rapor ve diğer alanlarda orjinal haliyle yani Satış Fiyatı 5 şeklinde görünecektir. Bu işlem ile amaç stok kartında fiyat girişlerini daha kolay yapılmasını sağlamaktır.
Bu adımları uyguladıktan sonra artık ilgili stok kartını belirlenen taban fiyatın altına satılamayacak ve aşağıdaki gibi bir uyarı ile işlemi engelleyecektir.
Bu seçenek ile her cari için ayrı ayrı en fazla yapılabilecek indirim oranının tanımlanması işlemi için kullanılmaktadır. Daha detaylı anlatmak gerekirse; Mesela, satış personeliniz Mobilnex üzerinden yaptığı satışlarda A carisine en fazla %10 indirim uygulayabilsin fakat B carisine %15 indirim uygulasın istiyorsanız bu parametre tam olarak bu iş için tasarlanmıştır.
Bu parametre dışında her ürün için ayrı ayrı max. indirim oranı (Stok kartındaki OZELSAYI1 alanı) tanımlanabilir veya genel olarak tüm cari ve tüm stoklar için genel bir max. indirim oranı belirlemekte mümkündür. Bu detaylar için lütfen ilgili parametre yardımlarına bakınız.
Cari kartında normal şartlarda risk kontrolü için kullanılan bu uygulamayı Mobilnex’te cari bazında indirim oranı uygulaması için kullanıyoruz. Burada Risk Aşım Parametrelerinde “İşleme İzin Ver” seçili olduğundan Bilnex programı tarafında her hangi bir değişiklik olmayacaktır.
Not: Bu alana girilen değer oran olarak işlem görecektir. (Normal şartlarda Risk Limiti alanı tutar olduğundan Mobilnex için kullanırken dikkat edilmeli)
Daha sonra Mobilnex Uygulamasında
“CariRiskOran” Parametresini seçmek gerekiyor.
Bu sayede program en fazla seçilen carinin “Risk Limisi” alanındaki rakam kadar indirim yapılmasına izin verecektir.
Aksi halde bu şekilde bir mesaj ile işlemi durduracaktır
Üts programımızı kurduktan sonra Bilnex veritabanına bağlanmak ve bakanlık veritabanı servisine bağlanmak gerekmektedir. Bunun aşağıdaki adımları uyguluyoruz.
Ayarlar – UTS Ayarları Bölümünden aşağıdaki ekrana ulaşın
Üts URL: https://utsuygulama.saglik.gov.tr/ bu linki kopyalayın ve yapıştırın.
Üts Kurum Numarası: Bakanlığın firmanıza verdiği kurum numaranızı bu alana yazın veya portalinizden kopyalayıp bu alana yapıştırın
Üts Token Id: Bakanlığın portalinden size verilen kullanıcı adı ve şifreler ile aşağıdaki gibi
Sistem Kullanıcısı sayfasında üst bölümde Token Id Oluştur seçeneği ile yeni bir token ıd oluşturulur. Bu bilgiyi kopyalayıp Bilnex Üts programındaki Token Id alanına yapıştırın.
Bilnex veritabanına bağlanmak için;
Ayarlar – Veri Tabanı Ayarları bölümünden ilgili alanların doldurulması gerekmektedir.
Dikkat Önemli Not: Aşağıdaki işlemlerin çalışabilmesi için öncelikle cihazı alırken mutlaka Bilnex Yazılım ile entegreli çalışacağınızı ve Usb (veya Network üzerinden) çalışacağınızı mutlaka iletmeniz gerekmektedir. Aksi halde cihaz ile haberleşmek mümkün olmayacaktır.
Profilo S900 Yeni nesil ökc cihazınızı bilgisayarınızın COM portuna takınız. Bilgisayarınızda com port bulunmuyor ise COM portu USB portuna dönüştüren bir aygıt kullanabilirsiniz.
Cihazı taktıktan sonra Aygıt Yöneticisinde cihaza bir COM port atandığını göreceksiniz.
…BilnexV3\Utils klasöründe “ProfiloYazarKasa.rar” dosyasının içindeki dosyaların tamamını…BilnexV3\Utils\ÖKC klasörünün altına kopyalayın. (Klasörsüz direk atın)
Kopyalanan yeni dosyalar arasında yer alan “floppy.ini” dosyasını açın ve “FiscalModuleComPort=COM?” satırına ilgili port numarasını yazın. ( port numarası yukardaki resimde görünecektir) kayıt edip kapatın.
ProfiloYazarKasa.exe dosyası çalıştırıldığında uygulama ekranında ACTIVATION SUCCESS yazısı görünecektir. Yazarkasada da eşleşme başarılı yazısı görünecek. Bu uygulama eşleşmeyi ve satış işlemlerinde satış ekranımızla haberleşmeyi sağlayan uygulamamızdır. Bu uygulama satış ekranı tarafından kontrol edilmekte ve çalışmıyor ise otomatik çalıştırılmaktadır.
Bilnex Tarafındaki Ayarlar
Profilo S900 cihazı ile entegrasyon işlemlerini yapabilmek için 24.11.2018 tarihi ve sonrasında programlarımız ile çalışmaktadır.
Yukardaki gibi ftp adresimizden bu veya daha sonra yayınlanan setuplardan en güncel olanı indirin ve kurun. (Kurulum sonrasında versiyon yenileme için “Araçlar” – “Versiyon Yenileme” yi inceleyebilirsiniz.
Öncelikle Yeni ÖKC cihazınızı Bilnex programından tanımlayın.
Temel olarak yukarda resimde yer alan tanımlamalar ile cihazı çalıştırmak mümkün. Fakat işletmenin talebine göre bir takım ayarlarda değişiklik yapmak mümkündür.
Fiş Yazdırma Detayı: Buradaki seçenekler yazdırılacak fişte ürün bilgisinin ne şekilde yazılacağı belirlenmelidir.
Stok Adı: Okutulan ürünün ismi yazılması için için bu seçenek kullanılır.
Kısım Adı: Fiş üzerine yazarkasada tanımlanan Kısım bilgisi yazılması isteniyor ise bu seçenek kullanılır. ( mesela TEMİZLİK %18 gibi)
Ana grup Adı: Okutulan ürünün programda bağlı olduğu ana grup adı yazılması için için bu seçenek kullanılır.
5: Kdv Grupları
Bu bölümde yazarkasada tanımlı kdv sırasını Bilnex programında da tanımlamak gerekir.
Yukardaki görselin sol tarafındaki 2 ekran yazarkasadaki kdv sıraları göstermektedir. Bu sıralamaya göre Bilnex’ te Kdv Gruplarını (sağdaki) ayarlamak gerekir.
Not: Z raporunda KISIMLARIN (kdv matraf ve kdv oranları) ayrı ayrı dökülmesi isteniyor ise. Bu kısımları Bilnex programında “Pos KDV Departman” ların tanımlamak gerekir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta şudur; Yazarkasadaki Kısım sıra numarası ile Pos kdv departmanı sıra numarası aynı olmalıdır. Eşleşme bu alandan yapılmaktadır.
Perakende satış ekranının sağ üstünde yer alan Yazar kasa modeli satış ekranının ÖKC ye bağlı çalıştığını gösterir.
Etiket Tasarımlarına Yerli Üretim Logosu Nasıl Eklenir?
Yerli üretim, menşei ve birim fiyatı gibi alanları etiket tasarımlarımıza ilave etmek için öncelikle programı güncellemek gerekiyor. (Bunun için ftp adresimiz 195.214.133.242 den güncel setup dosyamızı indirmek gerekiyor.
Aşağıdaki kodu tasarımda kod sayfasına yapıştırın. Nereye yapıştırılacağı aşağıdaki kısa videoda basitçe gösterilmiştir.
Picture1.visible:=False;
if (copy(<frxDBStokBarkodu.”BARKODNO”>,1,3)=’868′) or (copy( <frxDBStokBarkodu.”BARKODNO”>,1,3)=’869′) then
Bu uygulama otellerdeki pahalı ürün grubunda olan içeceklerin takip edilmesi talebi üzerine kurgulanmıştır. Uygulama biçimini özetlemek gerekirse; öncelikle stok kartlarının seri no bazında takibe açılması gerekir çünkü işlem aşamalarının tamamında stokların seri nosu üzerinden hareket edilmektedir. Stoklar ana depoya girişi yapılır ve tüketim yerlerine yani şube depolara çıkışı yapılır. (Bu işlem gerek el terminalleri gerekse de kablosuz barkod okuyucu ile pc üzerinden yapılabilir.) Depolarda tüketilen veya fireye çıkan her bir ürün için el terminalleri üzerinden tüketim fişi şeklinde işleme alınması gerekir. Aksi halde tüketilmeyen ürün şube depoda bekleyen ürün olarak görünecektir. Yani şubeden imhaya gelen boş şişelerin programda da işaretlenmesi işlemi yapılmaktadır. Kırılan veya başka bir şekilde serisine ulaşılamayan stoklar içinde başkaca işlemler yapmak gerekmektedir.
Sistemin çalışma mantığını yukarda anlatmaya çalıştık, daha detaylı anladım için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Dikkat Önemli Not: Aşağıdaki işlemlerin çalışabilmesi için öncelikle cihazı alırken mutlaka Bilnex Yazılım ile entegreli çalışacağınızı ve Usb (veya Network üzerinden) çalışacağınızı mutlaka iletmeniz gerekmektedir. Aksi halde cihaz ile haberleşmek mümkün olmayacaktır.
Ingenico Ide280 yeni nesil ökc (yazarkasa) cihazını Bilnex programı ile bütünleşik çalıştırmak için aşağıdaki yöntemleri uygulamak gerekmektedir. Network bağlantı, Usb veya direk com port ile haberleşmek mümkündür. Direk komport ile bağlanmak için kablo temin edilmelidir. Aşağıda hem network hem de Usb bağlantı yöntemleri anlatılacaktır.
Network bağlantı ile çalışmak için aşağıdaki adımları uygulayınız.
Öncelikle yazarkasa üzerinden cihazın Ip bilgisini almak ve sabitlemek gerekli. Bu işlem için aşağıdaki aşamaları uygulayınız.
Cihaz Ip adresini sabitledikten sonra bu Ip bilgisini Bilnex ingenico uygulamasının kullanabilmesi için Gmp.xml dosyasını sağ tuş düzenle diyerek açmak gerekli
Bu dosya içindeki TcpConnection = True ve Ip = Cihazın Ip si olacak şekilde değiştirip kayıt ediniz.
Bu düzenleme sonrasında İngenico.exe açık ise kapatıp yeniden başlattıktan sonra bağlantı başarılı olacaktır.
USB bağlantı ile çalışmak için aşağıdaki adımları uygulayınız.
Ingenico Ökc ile Bilgisayarınız arasındaki usb kablosunu bağladıktan sonra İlk olarak IngenicoUSBDrivers_2.80_setup kurulumu yapılmalıdır.
Bu kurulum dosyalarına ..\Bilnexv3\Utils klasöründen erişebilirsiniz.
Not: Z raporunda KISIMLARIN (kdv matraf ve kdv oranları) ayrı ayrı dökülmesi isteniyor ise. Bu kısımları Bilnex programında “Pos KDV Departman” larını tanımlamak gerekir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta şudur; Yazarkasadaki Kısım sıra numarası ile Pos kdv departmanı sıra numarası aynı olmalıdır. Eşleşme bu alandan yapılmaktadır.
Dikkat Önemli Not: Aşağıdaki işlemlerin çalışabilmesi için öncelikle cihazı alırken mutlaka Bilnex Yazılım ile entegreli çalışacağınızı ve Usb (veya Network üzerinden) çalışacağınızı mutlaka iletmeniz gerekmektedir. Aksi halde cihaz ile haberleşmek mümkün olmayacaktır.
Bu doküman Bluebird Pidion MT360E Yeni Nesi Ödeme Kaydedici cihazın Bilnex Perakende Satış Programı (Hızlı Satış Ekranı) ile GMP3 protokolü üzerinden ilk kurulum işlemleri yapılarak haberleşmesini ve kullanımını anlatmak üzere hazırlanmıştır.
Pidion Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazlar; Dock Station aracılığı ile IP adresi üzerinden ya da USB Kablo bağlantısı ile Mobile Aygıt Merkezi aracılığıyla bilgisayar ile haberleşebilmektedir.
Pidion Ökc nin İlk kurulum ayarlarının yapılıp bilgisayar ile eşleştirilebilmesi için, bağlantının Dock Station kullanılarak IP adresi üzerinden yapılması gerekmektedir.
Pidion ÖKC Dock Station üzerinden networke bağlanır. Pidion Ökc menüsünden AYARLAR \ Parametreler \ GMP3 \ GMP3 Modu menüsüne girilir ve GMP3 modu açılır. Bu işlemden sonra ÖKC yeniden başlatılmalıdır.
Bu işlemden sonra ÖKC ana menüsünden AYARLAR \ Parametreler \ GMP3 IP Adresi \ GMP3 IP Ayarla menüsüne girilir ve buraya Bilgisayarımızın Sabit IP Adresi yazılır.
ÖKC üzerinden yapılması gereken diğer ayarlar için ÖKC ana menüsünde bulunan servis menüsüne girilmesi gerekmektedir. ÖKC’nin SERVİS menüsünün aktif olması için ÖKC servis şifresi ile (11223344) açılır. SERVİS \ Sistem \ ÖKC IP’si menüsünden cihazın Local Ip adresi öğrenilir. Örneğin: 192.168.16.12 gibi. Cihazın Ip adresi Service Tool yazılımının IP adresi üzerinden ÖKC ye bağlanabilmesi için gereklidir.
ÖKC üzerinden yapılan bu işlemden sonra Pidion Service Tool Uygulamasının bilgisayara kurulumunun yapılması gerekmektedir. Service Tool Uygulamasının Setup dosyasına \\BilnexV3\Utils\Okc_Pidion.rar dosyasının içerisinden erişebilirsiniz. Ökc_Pidion.rar dosyası açılarak Service Tool uygulamasının kurulumu gerçekleştirilir.
Pidion Service Tool Uygulaması kurulumdan sonra yönetici olarak çalıştırılır, Uygulamanın ÖKC ye bağlanabilmesi için bir takım ayarlamaların yapılması gerekmektedir.
Pidion Service Tool’un ilk açılan Device Type ekranında Mode: Servis olarak seçilir. Ip adress bölümüne ÖKC’nin SERVİS \ Sistem \ ÖKC IP’si menüsünden öğrenilen IP adresi yazılır ve uygulamaya giriş yapılır.
ÖKC üzerinden SERVİS \ Servis Fonksiyonları \ Parametreler \ Mali Parametreler \ Gmp3 Eşleştime menüsüne girilerek T_Start Server tıklanır. (ÖKC üzerinden yapılması gereken diğer ayarlar için ÖKC ana menüsünde bulunan servis menüsüne girilmesi gerekmektedir. ÖKC’nin SERVİS menüsünün aktif olması için ÖKC servis şifresi ile (11223344) açılır. )Pidion Service Tool Uygulamasında Device Status:Connected olarak görüntülenmiş ise bağlantı başarılı demektir.
Bağlantı başarılı olduktan sonra Pidion Service Tool Uygulamasında GMP3 sekmesine girilir.
GMP3 sekmesinde yukarıdaki görselde işaretlendiği gibi sırası ile;
1- Read From Device butonu tıklanır ve ÖKC nic seri numarası otomatik olarak okunur.
2- Get this pc Id butonu tıklanır ve bilgisayarın Id numarası okunur.
3- External device Vendor bölümüne Ökc satıcısının ismi girilir.
4- External device Model bölümünde Ökc’nin modeli yazılır.
5- Start GMP3 coupling procedure butonu tıklanır.
6- Enter Password ekranında şifre”11223344″ girilir ve OK butonuna basılır.
GMP3 pairing ended successfull uyarısı eşleşmenin başarılı bir şekilde gerçekleştiğini göstermektedir.
Bu işlem sonrasında Bilnex Ökc Pidion Kurulum Paketi içerisinde bulunan dosyalar ( \\BilnexV3\Utils\Ökc_Pidion ) Bilnex Perakende Satış Programının .exe dosyalarının (Pos.exe, Power.exe,Tpos.exe,JrPos.exe gibi) olduğu klasöre ( \\BilnexV3\ ) kopyalanır.
Kopyalama işleminde sonra programın .exe dosyasının olduğu klasörde bulunan DllRegister.bat dosyası çalıştırılarak Ökc ile haberleşmemize yardımcı olan BmsDllForDelphi.dll dosyasının Windows işletim sistemine kayıt edilmesi sağlanır.
Bundan sonraki adımlarda Bilnex Perakende Programı içerisindeki yapılandırma ayarları anlatılacaktır. Bilnex Perakende Programı içerisinde Perakende Yönetimi \Tanımlar \Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz Tanımları menüsüne girilir. Ekle (At+E) denilerek Ödeme Kaydedici cihazımızın tanımlama işlemlerine başlanır.
Ökc Kodu: Ödeme Kaydedici Cihaza bir kod numarası verilir.
Fiş Yazdırma Detayı: Ödeme Kaydedici Cihazın vermiş olduğu fiş çıktılarında, Stok Adı, Ana Grup Adı, Kısım Adı seçeneklerinden herhangi biri seçilerek yazdırılabilir.
Fiş Limiti: Maksimum fiş limiti belirtilir.
Bu Bilgisayarda Tanımlı Cihaz:Tanımlanan ÖKC’nin bu bilgisayarda varsayılan olarak kullanılan ÖKC olduğunu göstermektedir.
Not: Bu bilgisayarda tanımlı cihaz işaretlenerek kart kaydedilir. Program mutlaka kapatılıp açılır.
Bu bölümde tanımlama işlemleriniz bittikten sonra 2: Ödeme Tipleri sekmesine geçilerek gerekli tanımlamalar yapılır.
Ödeme Tipleri sekmesinde tanımlanan ödeme tipleri ÖKC üzerinde tanımlı ödeme tiplerinin sırası ile aynı olmalıdır. ÖKC üzerinde tanımlı ödeme tiplerinin sıra numaraları Pidion Service Tool Uygulamasının Payments Sekmesinden görülebilir.
5:KDV Grupları Sekmesinden KDV gruplarının ÖKC üzerindeki sıra ile tanımlanması gerekmektedir.
ÖKC üzerinde tanımlı KDV Grupları ve sıra numaraları Pidion Service Tool Uygulamasının Vat groups Sekmesinden görülebilir.
6: Departmanlar Sekmesinden departman tanımları yapılmaktadır. Departman tanımlarının ÖKC üzerindeki tanımlı isimler ve sıra ile yapılması gerekmektedir.
ÖKC üzerinde tanımlı Departmanlar ve sıra numaraları Pidion Service Tool Uygulamasının Departments Sekmesinden görülebilir. Bu işlemden önce ÖKC’den Z Raporu almak gerekebilir.
7:Döviz Kurları Sekmesinden, ÖKC üzerinde tanımlı dövizler aynı sıra ile tanıtılır. ÖKC döviz kurlarını Merkez Bankasında otomaitik olarak güncellemektedir.
ÖKC üzerinde tanımlı Döviz Kurları ve sıra numaraları Pidion Service Tool Uygulamasının Payments Sekmesinden görülebilir.
8:Ürün Grupları Sekmesinden ÖKC üzerinde tanımlı ürün grupları aynı sıra ile tanıtılmalıdır.
ÖKC üzerinde tanımlı Ürün Grupları Pidion Service Tool Uygulamasının Product Groups Sekmesinden görülebilir.
3:Özel Kodlar sekmesinde bulunan Alt Bilgi girişi sayesinde her fişin sonuna istediğiniz mesajı yazdırabilirsiniz. Her mesaj satırı 33 karakter almakta ve toplam 4 satır girilebilmektedir.
Bu işlemden sonra Pidion Ödeme Kaydedici Cihaz Bilnex Perakende Programı ile satışa hazır hale gelmiştir. Hızlı satış ekranının girişinde sistem otomatik olarak Ödeme Kaydedici Cihaz ile eşleşme istemektedir. Bu sırada ÖKC ekranında GMP3 Satış Modülü açık olmalı ve programın ÖKC ile eşleşebilmesi için ekrana bir defa dokunmak gerekmektedir.
Eşleşme başarılı bir şekilde gerçekleştikten sonra satış ekranı açılacak ve satış ekranının sağ üst köşesinde Sdk bilgileri yazacaktır.
Hızlı Satış Ekranından yapılan her satışın sonrasında sistem Ödeme Kaydedici Cihazdan otomatik olarak fiş kesecektir. Nakit ödeme işlemlerinde fiş otomatik olarak yazdırılır, kredi kartlı işlemlerde Ödeme kaydedici cihaz üzerinden banka seçimi yaparak satışı bitirmek gerekmektedir.
*** Program kapatılmadığı müddetçe eşleşme işlemi devam edecektir. Program ya da bilgisayarın kapatılıp açılması durumunda satış ekranının girişinde sistem yeniden eşleşme yapılmasını isteyecektir.
*** Sistem her satıştan sonra mutlaka yazarkasadan fiş verecektir. Fiş limitinin aşılması durumunda otomatik olarak bizi uyaracak ve fatura bilgi fişi verecektir.
*** Sistemde bazı satışların resmi bazılarının gayri resmi olma şansı yoktur.
***Pidion Service Toll uygulamasının versiyonu ile Cihaz sdk versiyonu uyumlu olmalıdır. Cihazın üreticisinden versiyon bilgilerini temin edebilirsiniz.
***Usb kablo bağlantısı için Bilgisayarda Windows Mobile Aygıt Merkezi Yazılımının Kurulu olması yeterlidir.
Not: Z raporunda KISIMLARIN (kdv matraf ve kdv oranları) ayrı ayrı dökülmesi isteniyor ise. Bu kısımları Bilnex programında “Pos KDV Departman” ların tanımlamak gerekir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta şudur; Yazarkasadaki Kısım sıra numarası ile Pos kdv departmanı sıra numarası aynı olmalıdır. Eşleşme bu alandan yapılmaktadır.
Örnek Pos Kdv Departmana göre çalışan parametre örneği
Bilnex’in standart programlarında işletmelerin müşterilerinden yapmış oldukları kredi kartlı tahsilatları, bunların komisyon kesintileri, blokaj süreleri vb. takip etmek üzere müşteri kredi kartı takip modülü hazırlanmıştır. Bu modülün kullanımı aşağıda detaylı bir şekilde anlatılacaktır.
Karşınıza gelen Banka kartları Listesinde “Ekle” ( Alt + E ) butonunu tıklatarak banka tanımlamaya başlayabilirsiniz. Bu menüden tanımlanan banka kartları ilerleyen bölümlerde kredi kartı sözleşmesi ile ilişkilendirilecektir.
Kodu: Kredi kartı komisyonu kodu bu alana girilmelidir.
Adı: Kredi kartı komisyonu adı (hizmet komisyonu, puan komisyonu) bu alana girilmelidir
Bankası: Komisyon kesintilerinin alınacağı banka bu alanda seçilmelidir.
Komisyon Zamanı: Kredi kartından yapılacak komisyon kesintilerinin ilk tahsilatta mı yoksa, vadelerle birlikte mi hesabımızdan alınacağı bu alanda seçilmelidir.
Komisyon Oranı: Kredi kartından kesilecek olan kredi kartı komisyon oranını ( yüzde olarak) bu alana girilmelidir.
Masraf Kodu: Komisyon tutarının giderleştirilmesi kaydı Bilnex programı tarafından otomatik olarak yapılmaktadır. Gider kaydında kullanılacak gider hesabı bu alanda seçilmelidir.
Kredi Kartı Sözleşmeleri
Bankalar ile işletmeler arasında yapılan kredi kartı sözleşmesi şartlarının programa tanımlandığı, taksit sayılarının ve ilintili komisyon oranlarının, kullanım tarihlerinin, vs. kayıt edildiği formdur.
Geçerlilik Başlangıç Tarihi: Sözleşmenin geçerli olacağı ilk tarih bu alana girilmelidir.
Geçerlilik Bitiş Tarihi: Sözleşmenin geçerli olacağı son tarih bu alana girilmelidir.
İlk Taksit: Alışveriş sırasında müşteriye yapılacak olan taksit sayısı bu alana girilmelidir.
Son Taksit: Bu alana girilen taksit sayısına göre komisyon oranları belirlenecektir.
Örnek: İlk taksit 1 Son taksit 3 Bu tanımın açılımı şu anlama gelmektedir. Bir taksitten başlayıp üç taksite kadar yapılacak tüm işlemlerde komisyon kodunda tanımlı kesintiler kullanılacaktır.
Tahsilat: İlk taksit ve son taksit alanlarında belirtilen taksitlerin geri dönüşünün vadeli olarak mı yoksa tek seferde mi olacağı bu alandan belirlenmelidir.
Blokaj Şekli – Günü: İşlem tarihinden sonra ilave gün seçili ise, bu alana girilen değer işlem tarihine ilave edilerek ilk taksitin vadesi bulunur. İşlemden Sonra Ayın Belirli Günü şeçili ise bu alana girilen değer her ayın o gününü ifade etmektedir.
Örnek: Bu alanda 20 yazılı ise her ayın 20. Günü anlamına gelmektedir.
Vade Şekli – Günü: Blokaj tarihinden sonra 30’ar gün ilave seçili ile ilk taksiti takip eden tüm taksitlere sabit 30 ar gün ilave edilecektir. Blokaj tarihini takip eden ayın belirli günü seçili ise bu alana girilen değer blokaj tarihinden sonra her ayın takip eden günlerinde taksitlerin vadesini otomatik olarak oluşturulacaktır.
Komisyon kodu: İlk taksit, Son taksit te girilen her taksit aralığı için var olan komisyonların seçilerek kaydedildiği alandır.
Tahsilat Makbuzu
Kredi kartı ile tahsilat işlemi, tahsilat makbuzu aracılığı ile yapılabilmektedir. Programımızda ki Finans Yönetimi \ İşlemler \ Tahsil – Ödeme Makbuzları menüsüne girilir. Karşınıza gelen Tahsil / Ödeme Listesinde “Ekle” ( Alt + E ) butonunu tıklayarak tahsilat makbuzu evrakı girilebilmektedir.
Girilen evrakta işlem tipi tahsilat seçildikten sonra satır detayında cinsi kısmı da kredi kartı olarak seçilmelidir. Cinsi kredi kartı seçildikten sonra kodu alanında listeleme (F10) yaptığımız zaman tanımlı sözleşmelerimizin listesi karşımıza gelecektir. Bu alandan ilgili sözleşme seçilmeli kart no ve taksit sayısı seçilerek tutar girişi yapılmalıdır. Burada önemli ayrıntı taksit sayısında müşteriye yapılan taksit sayısının girilmesidir. Tahsilat makbuzu kaydedildikten sonra sözleşmeye göre bütün değerler otomatik olarak oluşacaktır.
Kredi kartı tahsilatı evrakının temel amacı banka hesabına geçen rakamların ve komisyon tutarlarının doğruluğunu kontrol etmek ve ilgili hesapların işlem görmesini sağlamaktır. Bu ekranda vadesi gelen kredi kartı slipleri seçilerek mevduat hesabına aktarılabilmektedir. Seçili kayıtları oluştur ya da tümünü oluştur butonu tıklatılarak Genel Amaçlı Virman Dekontu aracılığı ile hem banka mevduatına geçecek tutar, hem de komisyon aktarımı yapılmaktadır.
Genel Amaçlı Virman Dekontu
Banka Kartı Üzerinde Toplam Kredi Kartı ve Komisyonlarını Görme
Banka kartı içerisinde hesap durumları tabından kredi kartı tutarları ve komisyon oranları görülebilmektedir.
Proje Yönetimi Modülü inşaat, taahhüt, dekorasyon, tadilat gibi birçok sektörde kullanılabilecek modüller arasında yer almaktadır. Proje takibindeki temel amaçproje başına maliyet rakamlarını izlemek ve analiz etmektir. Proje Yönetimi Modülü ile farklı birimlerce gerçekleştirilen projelerinizin maliyetlerini takip edebileceğiniz gibi, birbirine bağlı projelerinizi de kendi aralarında ilişkilendirerek konsolide raporlar alabilmenize imkan sağlar. Proje bazındaki, tahmini gider ve gelir rakamlarının Proje Modülüne girilmesiyle, önceden tahmin edilen değer ile gerçekleşen değerleri görebilecek ve arada oluşan olumlu olumsuz farkı da takip edebilme olanağını yakalayacaksınız.
Bu ve buna benzer diğer özelliklerden faydalanmak için öncelikle, Projelerin tanımlaması gerekmektedir. Programımızdaki Proje Yönetimi \ Tanımlar \ Proje Tanımları menüsüne girilir. Karşınıza gelen Proje Tanımları Listesinde “Ekle”veya (Alt + E) butonunu tıklayarak proje tanımlamaya başlayabilirsiniz.
Bu formdaki bütün alanlar proje analizi yani proje maliyet tablosunda değerlendirmeye alınacaktır. Bu yüzden alanların tamamını doldurmaya özen göstermelisiniz.
Bağlı Olduğu Proje: Birden fazla projemiz var ve bu projeler birbirleri ile bağlantılı ise Bağlı Olduğu Proje seçeneği ile alt projeleri ana projeye bağlayabilirsiniz. Alt projelere yapılan maliyetler sadece ilgili projeyi ilgilendirirken sonrasında alacağımız raporlarda bu maliyetler ana projede de raporlanabilmektedir. Bu sayede projenin tüm maliyetini ve alt proje bazında maliyetlerini görebilme olanağımız olacaktır.
Proje Tanımlarındaki Finansal Bilgiler Sekmesinde, Proje ile ilgili tahmini gelir ve gider rakamlarını sırasıyla ilgili alanlara girmelisiniz. Bu sayede proje sonunda alacak olduğumuz raporlarla karşılaştırmasını yapma olanağını sağlayacak ve iş sonunda planlanmış olan maliyetlere ulaşılıp ulaşılmadığının analizleri yapılabilecektir.
Tanımlamalarımızı yaptıktan sonraki adımımız artık proje ile ilgili yapılan alımların ilgili projeye çıkışını yapmak olacaktır. Bu aşamada karşımıza iki seçenek çıkmaktadır.
Bunlardan birincisi: Programımızdaki Proje Yönetimi \ İşlemler \ Proje Fişleri menüsü yardımıyla yapılmaktadır. Karşımıza gelen Proje Fişleri Listesinde “Ekle”(Alt + E) butonunu tıklayarak projeye çıkışı yapılmak istenilen malzemelerin (stokların) projeye çıkışları yapılabilmektedir.
İkinci yöntemde ise; Proje Fişlerini otomatik oluşturmak isteyen işletmeler için kullanılan yöntemdir. Bu yöntemde yapılan satın almalar, Alış Faturası veya Alış Fişleri menülerinden yapılırken, evrak üzerindeki Proje butonundan ilgili proje seçilerek gerçekleştirilir.
İkinci Bölümümüzün son aşaması, fatura veya alış fişi ile gerçekleştirilen satın almalarla oluşan maliyetlerin, ilgili projelere yansıtılmasıdır.
Bunun için öncelikle, Programımızdaki Proje Yönetimi \ İşlemler \ Proje Maliyetlendirme Menüsüne girilir, Proje kısmında ilgili Proje seçilir ve gerekli kriterler verilerek “Listele&rdquoButonu tıklanır. Ekrana gelen stok bilgileri, fatura ve satın alma fişlerinden giriş yaptığımız stoklardır. Son adım olarak sağ alt köşedeki “maliyetlendir” butonunu tıklayarak işlemimizi sonlandırabilirsiniz.
Proje Masraflarının Girişi
Proje ile ilgili oluşan giderlerin (stok ve malzeme dışındaki) girişi Satın Alma Faturasından ve Kasa işlem Fişlerinden İşlem Türünde “Masraf” seçeneği kullanılarak yapılmalıdır.
Proje İle İlgili Tahsilatlar
Proje bazında tahsilatları ayırabilmek için Tahsilat makbuzlarında mutlaka “Proje” nin seçili olması gerekmektedir.
Projeye Sevk Edilen Ürünlerin İadesi
Projeye çıkışı yapılıp ancak kullanılmayıp tekrar depoya geri sevki yapılacak stoklar için, Proje Yönetimi \ İşlemler \ Proje Fişleri menüsünden işlem tipi “Projeden İade”seçeneği seçilerek yapılır.
Proje Analizleri formunda seçilen projelerle ilgili oluşan maliyetler (Stok Sevkiyatları) iade gelen (kullanılmayıp depoya geri sevk edilen stoklar), Masraflar, Tahsilatlar ve bu seçeneklerin tamamının bilgileri detaylı bir şekilde yer almaktadır.
Bilnex Yazılım Programlarında bir ürün için tek bir stok kartı açarak, açılan bu kart üzerinden birden fazla seri numarası takibi yapmanız mümkündür. Stoklarınızı program genelindeki tüm işlemlerde (sayım, stok giriş, çıkış, irsaliye, fatura vb.) seri numarasına göre takip edebilirsiniz.
Piyasada birçok sektörde seri numarası takibi yapılmaktadır. Bir ürünü seri numarası ile takip etmenin en temel gerekliliği bu ürünün gerçekten bizim tarafımızdan satılıp satılmadığı ve garanti süresinin takibidir. Şimdi Bilnex Programlarında bir ürünün seri numarası ile takibi için sırası ile yapılması gereken işlemleri anlatalım.
5- Diğer Bilgiler sekmesindeki Stok İzleme bölümünde “Seri Numarası” seçilerek kaydedilir.
Bu seçenek aktif edildikten sonra program genelindeki bütün evraklarda (Sayım, Stok Fişi, İrsaliye, Fatura, Fiş vb. ) seri numarası bazında takip edilecek stokun kodu ve miktarı girildikten sonra, otomatik olarak ürünün seri numaralarının girileceği bir pencere açılacaktır.
Bu pencerede miktar alanına girilen rakam kadar satır yer alır. Bu aşamada, girişi veya çıkış yapılan stokların her birine ait seri numarası ilgili satırlara girilir. Böylece tek bir stokun farklı seri numaralarıyla gerçekleşen hareketleri kayıtlara geçirilmiş olur.
Şimdi bu işlemi bir Satın alma faturası üzerinden örneklemeye çalışalım.
Programımızdaki Satın Alma ve Talep \ işlemler \ Satın Alma Faturaları. \Satınalma Faturaları menüsüne girilir. Karşınıza gelen Satın alma Faturaları Listesinde “Ekle”( Alt + E ) butonunu tıklayarak fatura girişi yapılmaya başlanır. Fatura üst bilgileri doldurulup işlem tipinde ilgili stok seçilerek miktar alanına gelinir stok miktarı girilip enter tuşuna basında Seri No ekranımız otomatik olarak açılır.
Bu ekranda birden çok yöntem ile Seri Numarası girişi yapabiliriz.
a- İlk Seri No alanına manuel olarak seri numarasını yazarak ilgili stokun girişini yapabiliriz.
b- İlk Seri No alanına barkod okuyucusu ile okutarak ilgili stokun girişini yapabiliriz.
c- İlk Seri No alanına seri numarasını girip çarpan kısmına değer girerek ilgili stokun girişini yapabiliriz.
d- İlk ve Son Seri No alanına değer girip ilgili stokun girişini yapabiliriz.
Programımızdaki Stok Yönetimi \ İşlemler \ Seri No Listesi menüsüne girilir. Açılan Formda seri numarası yazan alana ürünün seri numarası elle girilir ya da barkod okuyucu ile okutulur, sonrasında listele tuşuna basıldığı zaman bu ürünün hareketleri ekrana listelenecektir.
Bu ekranda cihazın kodu, adı, seri numarası, işlem tipi (satın alma, satış vb.) garanti süresi, garanti durumu, işlem tipi evrak numaraları ve daha birçok bilgi listelenmektedir. Bu ekran yardımı cihazın bize ait olup olmadığı bilgisi seri numarası ile hızlı bir şekilde kontrol edilebilir.
SERİ NUMARALI CİHAZ SATIŞI
Programımızdaki Satış ve Pazarlama \ İşlemler \ Satış Faturaları. \ Satış Faturaları menüsüne girilir. Karşınıza gelen Satış Faturaları Listesinde “Ekle”( Alt + E ) butonunu tıklatarak fatura girişi yapılmaya başlanır. Fatura üst bilgileri doldurulup işlem tipinde ilgili stok seçilerek miktar alanına değer girilip enter tuşuna basında Seri Numarası ekranımız otomatik olarak açılır.
Yine açılan bu ekranımızda da satın alma faturaları ekranında olduğu gibi birden çok yöntem ile Seri Numarası çıkışı yapabiliriz.
a- Seri Numarası Seç alanına seri numarası yazarak ya da barkod okuyucusu ile okutarak ilgili ürünün çıkışı yapılabilir.
b- Birden çok satılan ürünümüz var ise ve bu ürünlerin seri numaraları artarak devam ediyorsa, açılan penceremizdeki İlk Seri No – Son Seri No alanına değerler girilerek ilgili ürünlerin çıkışlarını yapılabiliriz.
Örneğin: İlk Seri No 10001 Son Seri No 10004 Aralığı yazılıp Girilen Aralığı Seç dediğimizde seri numaralarımızın otomatik olarak seçildiğini göreceğiz.
c- Seri No penceremizdeki ürünlerin seri numaraları fare yardımı ile kutucuklar işaretlenerek ilgili ürünlerin çıkışını yapabiliriz.
Alış ve satış işlemlerimizi bitirdikten sonra,SERİ NO İZLEME (SERİ NO LİSTESİ) modülüne girerek ürünümüzün son durumunu görebiliriz.
Programımızdaki Stok ve Depo Yönetimi \ İşlemler \ Seri No ListesiSeri Numarası İzleme ekranımızda giriş ve çıkışı yapılmış olan ürünümüzün hangi satıcı firmadan ne zaman alındığı, Müşteriye ne zaman satıldığı ve cihazın garanti durumunu görebiliyoruz.
Bunları Biliyor musunuz?
Stoklarınızın garanti süreleri bir yıldan fazla bir zaman dilimini kapsıyorsa, bu sürenin ürün kartına otomatik olarak getirilmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için Stok ve Depo Yönetimi \ Tanımlar \ Stok kartları seçilen stok kartının içinde
5- Diğer Bilgiler sekmesindeki Stok İzleme bölümünde Garanti Süresi Gün alanına ürünümüzün garanti süresini (Gün) olarak yazıyoruz. Seri No Listemiz deki Garanti Durumu – Garanti Süresi – Kalan Garanti Süresi Bu alanların ekranımızda yer almasının amacı Tamir servis merkezi yönetimimizde bakıma gelen cihazlar için kullanılacak yedek parçaların seri numaralarının girilmesi, bu yedek parçaların garanti kapsamında olup olmadığı, eğer garanti kapsamında ise garantinin başlama ve bitiş sürelerinin izlenebilmesidir.
NOT: Yukarıda kısaca seri numaralı bir stok kartının alış ve satış faturaları ile sisteme giriş ve çıkışları ile ilgili işlemleri anlatmaya çalıştık. Yukarıda satın alma ve satış faturalarında anlattığımız işlemler aynı şekilde stok giriş fişleri, stok çıkış fişleri satın alma irsaliyeleri, satış irsaliyeleri, sayım fişleri içinde geçerlidir.
El terminali modülünü kullanan müşterilerimiz de yine aynı şekilde el terminali programımız Mobilnex üzerinde de seri numarası takibini aynı şekilde kullanabilirler.
Öncelikle SQL Management konsolunda Pasif Stoklar ile ilgili aşağıdaki sorguyu çalıştırarak bir liste oluşturun.
SELECT ‘Kill “C:\BilnexV3\TEMPLATE\BILNEX_FATIH_EKIN\StokResim\’+ KODU +’.jpg”‘ FROM (
SELECT KODU,ROW_NUMBER() OVER(ORDER BY KODU) SIRA
FROM STOK WHERE AKTIF=0 ) AS TMP
Bundan sonraki aşamada Excel bilgisine ihtiyacımız olacak. Yukardaki sorgudan çıkan sonucu Excel üzerinde Sayfanın üzerinde Sağ tuşa basarak “Kod Görüntüle” ile kod sayfasına ulaşarak aşağıdaki kodlar içindeki Kill ile başlayan satıra yukardaki sorgunun sonucunu parça parça kopyalayarak çalıştırmak gerkir.
Sub Sil()
Dim kullanici As String
kullanici = Application.UserName
On Error GoTo son
Kill "C:\BilnexV3\TEMPLATE\BILNEX_FATIH_EKIN\StokResim****" -- Bu satırı silerek sorgu sonucunu parça parça mesela 500 lü satırlar halinde kopyalayın
Exit Sub
son:
MsgBox "Dosyayı Bulamadım"
End Sub
Kod değiştirme fonksiyonunu kullanarak bu işlemi yapmak mümkün. Stokların kodlarındaki boşluk içeren alanları tire (-) olacak şekilde aşağıdaki SQL ile değiştirebilirsiniz.
DECLARE @NEWCODE NVARCHAR(30)
DECLARE Curupt CURSOR
KEYSET
FOR select KODU from STOK WHERE KODU LIKE ‘% %’
DECLARE @KODU varchar(30)
OPEN Curupt
FETCH NEXT FROM Curupt INTO @KODU
WHILE (@@fetch_status =0)
BEGIN
SET @NEWCODE =REPLACE( LTRIM(RTRIM(@KODU)) ,’ ‘,’-‘)
EXEC [dbo].[sp_KodDegistir] ‘STOK’,@KODU,@NEWCODE
FETCH NEXT FROM Curupt INTO @KODU
END
CLOSE Curupt
DEALLOCATE Curupt
GO
USE [BILNEX_TEST] — Veri Tabanı Adını Bu Alana Yazın
GO
/** Object: Trigger [dbo].[Tr_StokFiyatUpdate] Script Date: 10/25/2023 11:13:17 **/
SET ANSI_NULLS ON
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
ALTER TRIGGER [dbo].[Tr_StokFiyatUpdate]
ON [dbo].[STOK_HAR]
AFTER INSERT,update
AS
BEGIN
SET NOCOUNT ON;
UPDATE STOK SET ALISF1=
(SELECT max(TLFIYAT) FROM INSERTED WHERE GDEPO<>” –AND MODUL=’FATURA’
–AND NORMALIADE=0
AND INSERTED.KODU=STOK.KODU)
WHERE KODU IN (SELECT KODU FROM INSERTED WHERE GDEPO<>”– AND MODUL=’FATURA’
— AND NORMALIADE=0
)
Verilen tarihte sipariş hareketi olan stokların yine verilen tarihteki Stok Miktar Durumlarını gösteren sorgudur.
SELECT * FROM (
SELECT DT.KODU,STOK.ADI,(
SELECT SUM(STOK) KALANSTOK
FROM BV_STOK_HAR_STOKTOPLAM STOKTOPLAM
WHERE STOKTOPLAM.DATE_<=DT.TARIH AND STOKTOPLAM.KODU= DT.KODU
GROUP BY KODU
) KALANSTOK
FROM SIPARIS_DT DT INNER JOIN STOK ON STOK.KODU = DT.KODU
WHERE TARIH = ‘2023-10-23’
GROUP BY DT.KODU,STOK.ADI,DT.TARIH
Perakende Satış Ekranında varsayılan olarak Ürün Adı ve Fiyatı görünecektir.
Ürün fiyatının buton üzerinde görünmemesi ile ilgili bir parametre yok. fakat Plu tanımı yapıtığımız Perakende Satış Parametreleri menüsünde “Plu Tanımları” sekmesinde ürün etiketi girişi yapılabilen bir özellik mevcut. Bu alana ürün adı yazıldığında fiyat otomatik olarak gizlenecektir.
Etiket alanına ürün isimleri yazıldığında aşağıdaki gibi ürün fiyatları artık görünmeyecektir.
Bu işlemi Sql Server üzerinde toplu bir şekilde yapmak için aşağıdaki kodu çalıştırabilirsiniz.
UPDATE POS_SATIS_PLU SET ETIKET=(SELECT ADI FROM STOK WHERE POS_SATIS_PLU.KODU=STOK.KODU)
Excel’den veya herhangi bir farklı ortamdan “Ctrl+C” ile kopyaladığımız sayılan stok ve miktar bilgilerini Bilnex Sayım Fişine Ctlr+Alt+V ile Yapıştırmak mümkündür ve oldukça da basit, kullanışlı bir yöntemdir.
Bunun için kopyaladığımız Excel’de alanlar sırası ile “Kodu (veya barkodu)”, “Açıklama”, “Sayım Miktarı” ve “Birim” olmalıdır. Sıralama bu şekilde olmadığında aktarırken sağ tuş ile eşleştirmek mümkün ama sıralama böyle olduğunda çok daha kolay bir aktarım olacaktır.
Ctrl+Alt+V ile Yapıştırdığınızda aşağıdaki gibi bir ara ekranda değerleri size gösterecektir. Bu form üzerinde sağ tuşa basarak alan eşleştirmelerini de yapabilirsiniz.
Yukardaki formun sağ altındaki “Kaydet” butonu ile aktarımı başlatın.
Aktarım işlemi tamamlandıktan sonra Sayım Fişini Kayıt edin. Girilen sayımların kesinleştirme işlemi yapılmadan fiili stok miktarlarını etkilemeyeceğini unutmayın. Kesinleştime İşlemleri için tıklayın…
Farklı yöntemler ile yapılan sayımlar text ortamda bulunabilirler. Text ortamındaki sayım sonuçlarınızı direk Bilnex’e aktarmak mümkün. İçeri alabilmek için text içeriğinde stok kodu veya barkodu ve miktarı kesinlikle bulunması gerekir ve bu değerler noktalı virgül, virgül, kesme işareti veya tab tuşu ile ayrılmış olması gerekir. (“;” “,” “|” “tab tuşu”) Bu işaretlerden biri ile ayrılmamış ise bu bölümden içeri almak mümkün olmayacaktır.
Excelden her ne kadar kopyalayarak içeri sayımları alınabilsede Excel de farklı kaydet ile Csv formatında kayıt ederek noktalı virgüllü halede çevirebilirsiniz. Bu sayede çok hızlı bir şekilde sayımlarınızı aktarabilirsiniz.
2: Dosyadan Aktarım sekmesi ile text dosya içeriğine göre parametreler ayarlanmalıdır.
Text içerisindeki ilk 2 alan okunacaktır. Sonraki değerlerin bu yöntemde bir karşılığı bulunmaz.
İlk alan parametresinden hangi alanın 1. alan olduğunu belirlemek gerekir. Bu alan genelde “Barkod no” veya “Kodu” olur. Eğer ilk alan “Miktar” ise 2. alanın barkod veya “Barkod no” veya “Kodu” olması önemli değil her iki durumda da stok otomatik bulunur.
Son olarak Dosya Yolu seçeneği ile Text dosya seçilir ve Aktar butonu ile sayım miktarlarının aktarılması sağlanır.
Aktarım tamamlandıktan sonra Sayım Fişi Kayıt edilir. Sayım Tamamlandı ise sayım işleminin kesinleştirilmesi gerekir, aksi halde sayım yapılan miktarlar fiili stok miktarları olarak görünmeyecektir. Sayım kesinleştirme için tıklayınız…
KDV Mevzuatındaki Oransal değişiklik için gerek KDV Tanımlarında gerekse de stok tanımlarında düzenlemeler yapmak gerekir. Yazar kasa kullanan işletmeler Pos Kdv Departman tanımlarında da gerekeli düzenlemeleri yapmak gerekir. Bu sebeple başlıklar halinde aşağıda detayları yer almaktadır.
KDV Tanımlarının Düzenlenmesi
Tanımlı KDV tanımlarını düzenlemek için Sistem Yönetimi – Genel Tanımlar – KDV Tanımları menüsünü kullanabilirsiniz.
“KDV Tanımları” bölümündeki İlgili KDV Oranı üzerinde “Düzenle” yi tıklayın.
Mevcut KDV oranları üzerinde değişiklik yapılması gerekmektedir. Bu yüzden ilgili KDV oranı üzerinde Düzelt yaparak KDV oranı ve Açıklama alanlarını yeni oranlara göre düzeltebilirsiniz.
KDV oran ve Açıklama alanlarında düzenleme yaptıktan sonra Kaydet ile formu kapatabilirsiniz.
Stok Kartlarında KDV Oranlarının Düzenlenmesi
Mevcut stok tanımlarında da değişiklik yapmak için ise Stok ve Depo Yönetiminde – Tanımlar – Stok Kartları menüsünden % 8 ve % 18 stokların tamamı için “Düzenle” yaparak KDV oranlarını değiştirmeniz yeterli olacaktır.
KDV Oranlarını stok kartlarında “Toplu Stok Fiyat Değişikliği” menüsünde “Toplu Değişiklik” bölümünden hızlıca değiştirebilmekte mümkün. Fakat Filtre olarak Ana Grup, Alt Grup veya stok adı gibi seçenekler ile filtreleyerek toplu KDV Oranı atayabilirsiniz. Detay için tıklayın…
Pos KDV Departman Tanımlarının Düzenlenmesi
Özellikle yazarkasa kullanan işletmelerde önemli olan bir ayrıntıdır. Burada tanımlı KDV oranları ile Ökc veya Pos Kasalardaki KDV oranlarının eşleşmesi sistemin çalışması bakımından önemlidir.
Sistem Yönetimi – Kurulum İşlemleri – Parametreler – Pos KDV Departmanları menüsüne girilir.
Bu alanda mevcutlarda düzenlemeye sistem izin vermemektedir. Bu sebeple mevcut (%8 ve %18) KDV Departmanlarını silerek yeniden Eklemek gerekir. Yeni departman eklerken özellikle Sıra No alanlarına dikkat etmek gerekir. Sıra numarası Ökc tanımındaki ilgili oranın sıra numarası ile aynı olmazsa sistem satışa izin vermeyecektir.
Mobilnex Saha Satış Uygulaması Kullanıcılarının Dikkat Etmesi Gereken Konular
Yukardaki adımlar uygulandıktan sonra Mobilnex uygulamasında sıfırlama işlemi yapılır.
Dikkat: Sıfırlama işlemi cihazdaki tüm verilerin kaybolmasına sebep olacaktır. Bu sebeple Sıfırlama öncesi mutlaka Senktronize yapmanızı tavsiye ederiz. Senkronize işlemi için Mobilnex programında sağ üstteki çift ok simgesini tıklayın.
Sıfırlama işlemi için için Mobilnex’i açın Ayarlar Menüsü içinde ki “Verileri Sıfırla” butonuna tıklayın.
Sıfırlama işlemi için kullanıcı şifresini girin
Mobilnex programını açarken kullanılan şifredir. Şifreyi bilmiyorsanız Mobilnex Aktarım programından Kullanıcılar menüsünden ilgili kullanıcı üzerinde çift tıklayarak görebilirsiniz.
Sıfırlama işleminden sonra Mobilnex Aktarım Programından Veri Gönder Menüsü altında “Stok Gönderimi” seçeneğinden Listele ve hemen altındaki “Tümünü Gönder” butonu ile tüm stokların sunuculara gönderilmesini sağlayın.
Son işlem olarak Mobilnex programında yeniden senkronize işlemini yapın. Yeni KDV oranlarını Mobil cihazlarınızda kontrol edebilirsiniz.
Merkez Şubeli yapılarda Replikasyon programımız kullanılmaktadır. Replikasyon programı Şubelerde Merkez ile veri transferi işlemlerini otomatik yapmaktadır. Fakat tüm şubelerdeki yapılan işlemler merkezde toplanmakta dolayısı ile merkezdeki bakiyeler doğru sonucu üretmektedir. Şöyle düşünün aynı cari farklı şubelerde alış veriş yapabilir ve her şubede farklı hareketi oluşacak ve farklı bakiyeleri olacaktır. Fakat bu bilgilerin toplandığı Merkez bilgisayarında tüm şubelerden gelen kayıtlar olacağından son ve güncel bakiyeler olacaktır.
Perakende satış ekranında cari bakiyeleri sorgularken “Merkezden Sorgula” seçeneği mutlaka işaretlenmeli. Aksi halde bakiye güncel olmayacak sadece ilgili şubedeki kayıtlar görüntülenecektir.
Fakat şubelerde verilen çıktılarda yani Perakende satıştan verilen satış fişi ve yine perakende satıştan yapılan tahsilatların yazdırma tasarımlarında aşağıdaki sorguları yazdırma fonksiyonlarına ekleyin ve tasarım editörüne de yeni bir alan olarak ekleyerek tasarımınızda da ilgili düzenlemeleri yapın.
SQL de TSR_TAHODEME_DT fonksiyonunu Modify yaparak açın. Sorgunun sonuna From üstüne aşağıdaki kodu yapıştırın. Burada “Server=” den sonra merkez sunucu adı ve devamındaki kullanıcı ve şifre alanlarına da doğru değerleri yazarak bakiyelerin merkezden sorgulanmasını sağlayın.
(SELECT BAKIYE
FROM OPENROWSET(‘SQLNCLI’, ‘Server=192.168.1.33\BILNEX;UID=sa;PWD=Qerpol8751’,
‘Select KODU, Sum(BORC-ALACAK) BAKIYE From BILNEX_5401..CARI_HAR GROUP BY KODU ‘) Where KODU=TH.KODU),0) BAKIYEMERKEZ
SQL de TSR_POS_SATIS fonksiyonunu Modify yaparak açın. Sorgunun sonuna From üstüne aşağıdaki kodu yapıştırın. Burada “Server=” den sonra merkez sunucu adı ve devamındaki kullanıcı ve şifre alanlarına da doğru değerleri yazarak bakiyelerin merkezden sorgulanmasını sağlayın.
,IDTOPLAM+ISNULL(
(SELECT BAKIYE
FROM OPENROWSET(‘SQLNCLI’, ‘Server=192.168.1.33\BILNEX;UID=sa;PWD=Qerpol8751*’,
‘Select KODU, Sum(BORC-ALACAK) BAKIYE From BILNEX_FIRMAADI..CARI_HAR GROUP BY KODU ‘) Where KODU=P.KODU),0) BAKIYEMERKEZ
Aşağıda hem TSR_TAHODEME_DT hem de TSR_POS_SATIS için tam sorguyu ekledim. Yukardaki işlemi gerçekleştiremezseniz aşağıdakileri olduğu gibi kopyalayarak Sql de direk çalıştırabilirsiniz.
FROM TAHODEME_DT as THD
INNER JOIN TAHODEME as TH ON THD.FCOUNTER=TH.COUNTER
OUTER APPLY
( SELECT TOP 1
BAKIYE.DBAKIYE AS [Son Bakiye],
CASE WHEN BAKIYE.DBAKIYE>0 THEN ‘BORC’ WHEN BAKIYE.DBAKIYE<0 THEN ‘ALACAK’ ELSE ‘(-)’ END AS [Son Bakiye (B/A)],
BAKIYE.DBAKIYEO AS [Önceki Bakiye],
CASE WHEN BAKIYE.DBAKIYEO>0 THEN ‘BORC’ WHEN BAKIYE.DBAKIYEO<0 THEN ‘ALACAK’ ELSE ‘(-)’ END AS [Önceki Bakiye (B/A)]
FROM [dbo].[LSTFY_BAKIYEAL] (TH.KODU,TH.FIRMA_KODU,TH.SUBE_KODU) AS BAKIYE WHERE BAKIYE.FCOUNTER=TH.COUNTER AND BAKIYE.ECOUNTER=THD.COUNTER AND BAKIYE.MODUL=’TahOdeme’
) AS GUNCELBAKIYE
WHERE 1=1
AND THD.FCOUNTER = @COUNTER
AND THD.FIRMA_KODU = @FIRMA_KODU
AND ( (THD.SUBE_KODU = @SUBE_KODU) OR (ISNULL(THD.SUBELERDE_AKTIF,1) = 1) )
)
GO
ALTER FUNCTION [dbo].[TSR_POS_SATIS](@COUNTER Int, @KULLANICI NVARCHAR(30), @FIRMA_KODU INT, @SUBE_KODU INT)
RETURNS TABLE AS
RETURN
(
WITH CARIBAKIYE (KODU,BAKIYE)
AS
(
SELECT
C.KODU,
ISNULL((SELECT SUM(DBORC)-SUM(DALACAK) FROM CARI_HAR WHERE CARI_HAR.TARIH<=P.TARIH AND
CARI_HAR.KODU=P.KODU ),0) BAKIYE
FROM POS_SATIS P
INNER JOIN CARI C ON P.KODU=C.KODU
WHERE 1=1
AND P.COUNTER = @COUNTER
AND P.FIRMA_KODU = @FIRMA_KODU
AND ISNULL(P.AKTIF,1) = 1
)
(SELECT SUM(PD.IDTUTAR-[dbo].[Fn_Pos_Satis_NetFiyat](PD.IDTUTAR,0,PD.IND1,PD.IND2,0,0,0) )
FROM POS_SATIS_DT PD WHERE PD.FCOUNTER=P.COUNTER) [İşlem Döviz Satır İndirim Toplamı Kdv Dahil],
(P.IDTOPLAM*P.IDKURU)-( P.KDV_TOPLAM*P.IDKURU ) [Yerel Döviz Net Ara Toplam],
P.KDV_TOPLAM*P.IDKURU [Yerel Döviz Kdv Toplam],
P.IDTOPLAM*P.IDKURU [Yerel Döviz Toplam],
P.FIYAT_KODU [Fiyat Kodu],
P.FIYAT_GRUBU [Fiyat Grubu],
P.KUR_ALANI [Kur Alanı],
P.DEPARTMAN [Departman Kodu],
(SELECT ADI FROM DEPARTMAN WHERE KODU=P.DEPARTMAN) [Departman Adı],
P.DEPO [Depo Kodu],
(SELECT ADI FROM DEPO WHERE KODU=P.DEPO) [Depo Adı],
P.ACIKLAMA [Genel Açıklama],
P.EVRAK_TIPI [Evrak Tipi],
P.MASA [Masa No],
DBO.fn_Bln_Evrak_Adi(P.EVRAK_TIPI) [Perakende Satış Evrak Tipi],
C.ADI2 [Cari Adı2],
C.GRUBU [Cari Grup],
(SELECT ADI FROM HESAP_GRUBU WHERE KODU=C.GRUBU AND TIPI=’Cari’) [Grup Adı],
C.SEKTOR [Cari Sektör],
(SELECT ADI FROM CARI_SEKTOR WHERE KODU=C.SEKTOR) [Sektör Adı],
C.BOLGE [Cari Bölge],
(SELECT ADI FROM CARI_BOLGE WHERE KODU=C.BOLGE) [Bölge Adı],
C.CINSI [Cari Cinsi],
C.ACIKLAMA [Cari Açıklama1],
C.ACIKLAMA2 [Cari Açıklama2],
C.ACIKLAMA3 [Cari Açıklama3],
C.ACIKLAMA4 [Cari Açıklama4],
C.DTURU [Cari Döviz Türü],
C.IND [Cari İndirim Oranı],
C.KARTNO [Cari Kart No],
C.CSEKLI [Cari Çalışma Şekli],
C.KURALANI [Cari Kur Alanı],
C.YETKILI [Cari Yetkili],
C.RESIM [Cari Resim],
C.MUHASEBE_KODU [Cari Muhasebe Kodu],
C.BANKAADI1 [Cari Banka Adı1],
C.BANKAHESAP1 [Cari Banka HesapNo1],
C.IBAN1 [Cari Banka Iban1],
C.BANKAADI2 [Cari Banka Adı2],
C.BANKAHESAP2 [Cari Banka HesapNo2],
C.IBAN2 [Cari Banka Iban2],
C.BANKAADI3 [Cari Banka Adı3],
C.BANKAHESAP3 [Cari Banka HesapNo3],
C.IBAN3 [Cari Banka Iban3],
C.OZELKOD1 [Cari Özel Kod1],
C.OZELKOD2 [Cari Özel Kod2],
C.OZELKOD3 [Cari Özel Kod3],
C.OZELKOD4 [Cari Özel Kod4],
C.TCKIMLIKNO [Cari Tc Kimlik No],
C.MERKEZCARI [Cari Merkez Cari Kodu],
C.PERSONEL [Cari Personel],
C.ULKE_KODU [Cari Ülke Kodu],
C.VD [Cari Vergi Dairesi],
C.VDNO [Cari Vergi Numarası],
(SELECT TOP 1 Adres1 FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Adres1],
(SELECT TOP 1 ADRES2 FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Adres2],
(SELECT TOP 1 ([İlçe]) FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Ilçe],
(SELECT TOP 1 ([Sehir]) FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Şehir],
(SELECT TOP 1 ([Ülke]) FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Ülke],
(SELECT TOP 1 [Tel1] FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Telefon1],
(SELECT TOP 1 [Tel2] FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Telefon2],
(SELECT TOP 1 [Faks] FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Faks],
(SELECT TOP 1 [Web] FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Web],
(SELECT TOP 1 [EMail] FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Email],
(SELECT TOP 1 [Gsm] FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Cep Telefonu],
(SELECT TOP 1 [Adres Türü] FROM [dbo].[LST_CARI_ADRES_1](P.OLUSTURAN,P.FIRMA_KODU,P.SUBE_KODU ) CA WHERE CA.[Cari Kodu]=C.KODU AND CA.ADRESNO=ISNULL(P.ADRESNO,0)) [Adres Türü],
[dbo].[fn_YaziylaTRK] (P.IDTOPLAM,P.IDTURU) [Yazıyla Toplam İşlem Döviz],
P.SATIS_NOKTASI [Satış Noktası Kodu],
(SELECT ADI FROM POS_SATIS_NOKTALARI PN WHERE PN.KODU=P.SATIS_NOKTASI) [Satış Noktası Adı],
(select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI<>99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER) [Yerel Döviz Toplam Ödeme],
(select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI<>99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU [İşlem Döviz Toplam Ödeme],
(select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI=99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER) [Yerel Döviz Toplam Para Üstü],
(select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI=99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU [İşlem Döviz Toplam Para Üstü],
,
(CASE
WHEN
CB.BAKIYE-P.IDTOPLAM +
ISNULL(
ISNULL(((select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI<>99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU ),0)-
ISNULL(((select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI=99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU ),0)
,0) <0
THEN
-1*(CB.BAKIYE-P.IDTOPLAM
+
ISNULL(
ISNULL(((select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI<>99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU ),0)-
ISNULL(((select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI=99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU ),0)
,0)
)
ELSE
(CB.BAKIYE-P.IDTOPLAM)
+
ISNULL(
ISNULL(((select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI<>99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU ),0)-
ISNULL(((select SUM(PT.IDTUTAR*PT.IDKURU) FROM POS_SATIS_TAHSILAT PT WHERE TIPI=99 AND PT.FCOUNTER=P.COUNTER)/P.IDKURU ),0)
,0)
END)
[Önceki Bakiye],
(CASE
WHEN
CB.BAKIYE-P.IDTOPLAM >0 THEN ‘BORC’
WHEN
CB.BAKIYE-P.IDTOPLAM <0 THEN ‘ALACAK’
ELSE ”
END)
[Önceki Bakiye (B/A)],
(CASE
WHEN
CB.BAKIYE<0 THEN
-1*CB.BAKIYE
ELSE
CB.BAKIYE
END)
[Son Bakiye],
(CASE
WHEN
CB.BAKIYE >0 THEN ‘BORC’
WHEN
CB.BAKIYE<0 THEN ‘ALACAK’
ELSE ”
END )
[Son Bakiye (B/A)]
,ISNULL((SELECT SUM(PUAN) FROM PUAN_HAR D WHERE P.COUNTER=D.FCOUNTER AND MODUL=’POS’ AND ISLEM=’Puan Kazanımı’) ,0) [Kazanılan Puan]
,ISNULL((SELECT SUM(PUAN) FROM PUAN_HAR D WHERE P.COUNTER=D.FCOUNTER AND MODUL=’POS’ AND ISLEM=’Puan Kullanımı’) ,0) [Kullanılan Puan]
,PUAN_KULLANIM [Kullanılan Puan Tutarı]
,ISNULL((SELECT SUM((CASE WHEN ISLEM IN (‘Puan Kazanımı’,’Puan Yükleme’) THEN PUAN ELSE -PUAN END)) FROM PUAN_HAR D WHERE P.KODU=D.KODU) ,0) [Kalan Puan]
,EFATURA_ID [E-Fatura No]
,EFATURA_UUID [E-Fatura Guid]
,YUVARLAMA [Yuvarlama]
,IDTOPLAM+ISNULL(
(SELECT BAKIYE
FROM OPENROWSET(‘SQLNCLI’, ‘Server=192.168.1.33\BILNEX;UID=sa;PWD=Winpol1251*’,
‘select KODU,sum(borc-alacak) BAKIYE from BILNEX_5401..CARI_HAR GROUP BY KODU ‘) WHERE KODU=P.KODU),0) BAKIYEMERKEZ
FROM POS_SATIS P
INNER JOIN CARI C ON P.KODU=C.KODU
INNER JOIN BILNEXDB..FIRMA F ON P.FIRMA_KODU=F.KODU AND F.VERI_TABANI= DB_NAME()
LEFT JOIN CARIBAKIYE CB ON CB.KODU=C.KODU
INNER JOIN [Fn_Pos_Satis_MatrahlarYazdirma] (@COUNTER) AS MATRAHLAR ON P.COUNTER= MATRAHLAR.COUNTER
WHERE 1=1
AND P.COUNTER = @COUNTER
AND ISNULL(P.AKTIF,1) = 1
)
–SELECT * FROM POS_SATIS
–SELECT * FROM POS_SATIS_DT
Select
RTRIM(kod) KOD,
RTRIM(barkod) BARKOD, RTRIM(GURUBU) ANAGRUP, RTRIM(adet) ADET, REPLACE(RTRIM(alimkodu),’ÿ’,’İ’) BIRIM,
REPLACE(REPLACE(RTRIM(cinsi),’ÿ’,’İ’),’ª’,’Ğ’) ADI,
len(satis),
CASE WHEN LEN(CAST(satis As nvarchar(10)))=4 THEN — satis alanındaki karakter sayısı 4 ise
substring(CAST(satis As nvarchar(10)), 1,2)+’,’+ — soldan 2 hane al, sağına virgül ekle
RIGHT(CAST(satis As nvarchar(10)),2) — sağdan 2 karakter al ve sağına yaz.
WHEN LEN(CAST(satis As nvarchar(10)))=3 THEN
substring(CAST(satis As nvarchar(10)), 1,1)+’,’+
RIGHT(CAST(satis As nvarchar(10)),2)
WHEN LEN(CAST(satis As nvarchar(10)))=5 THEN
substring(CAST(satis As nvarchar(10)), 1,3)+’,’+
RIGHT(CAST(satis As nvarchar(10)),2)
WHEN LEN(CAST(satis As nvarchar(10)))=2 THEN
‘0’+’,’+
RIGHT(CAST(satis As nvarchar(10)),2)
Aşağıdaki kodu sql managment studio da çalıştırdığınızda Çek defteri bağlantısı olmayan ve hareket görmemiş olan çek kartlarını listeler.
SELECT * FROM [dbo].[CS]
WHERE ISNULL(CEK_DEFTERI,0)>0
AND
CEK_DEFTERI NOT IN (SELECT COUNTER FROM [dbo].[CEK_DEFTERI])
AND
PORTFOYNO NOT IN (SELECT PORTFOYNO FROM CS_HAR)
Aşağıdaki kod ile bu kayıtları silersiniz
DELETE FROM [dbo].[CS]
WHERE ISNULL(CEK_DEFTERI,0)>0
AND
CEK_DEFTERI NOT IN (SELECT COUNTER FROM [dbo].[CEK_DEFTERI])
AND
PORTFOYNO NOT IN (SELECT PORTFOYNO FROM CS_HAR)
Renk Beden kodlarında normal şartlarda bu karakterlerin kullanılmasında bir sakınca yok fakat; Simpizz ile pazar yeri entegrasyonu veya e-ticaret platformlarında bu karakterler sorun olarak karşımıza çıkacaktır.
Bu karakterlerin toplu bir şekilde düzeltilmesi için aşağıdaki sorguyu kendi sisteminizde aşağıdaki Sql i çalıştırmalısınız. Fakat MUTLAKA bu düzeltmeyi Simpizz sunucularında da yapmalısınız Aksi halde daha farklı sorunlara sebep olacaktır.
Update RENK SET KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Update RENK_GRUP_DT SET RENK_KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(RENK_KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Update BEDEN SET KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Update BEDEN_GRUP_DT SET BEDEN_KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(BEDEN_KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Update RENK_BEDEN_HAR SET RENK_KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(RENK_KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Update RENK_BEDEN_HAR SET BEDEN_KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(BEDEN_KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Update STOK_BARKOD SET RENK_KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(RENK_KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Update STOK_BARKOD SET BEDEN_KODU=REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(BEDEN_KODU,’/’,’_’),'(‘,’ ‘),’)’,’ ‘),’\’,’-‘),’*’,’-‘),’?’,’ ‘)
Herhangi bir şekilde satın alma faturası oluştuğunda faturaya konu olan stok kartlarının da alış fiyatlarının güncellenmesini sağlayan sql triger aşağıda kullanımınıza sunulmuştur. Burada Bilnex üzerinden girilen alış faturaları olabileceği gibi dışardan otomatik oluşturulan faturalarda da sistem çalışacaktır. (B2b Transfer programı (bayi aktarım programı), Mobilnex veya dll vasıtası ile oluşturulan evraklar)
CREATE TRIGGER [DBO].[Tr_StokFiyatUpdate]
ON [dbo].[STOK_HAR]
AFTER INSERT
AS
BEGIN
SET NOCOUNT ON;
UPDATE STOK SET ALISF1=
(SELECT TLFIYAT*(1+[DBO].[fn_Bolme](KDV,100)) FROM INSERTED WHERE GDEPO<>” AND MODUL=’FATURA’
AND NORMALIADE=0 AND INSERTED.KODU=STOK.KODU)
WHERE KODU IN (SELECT KODU FROM INSERTED WHERE GDEPO<>” AND MODUL=’FATURA’ AND NORMALIADE=0)
Aşağıdaki sorgu programı açan kullanıcı bazınca stokların ana gruplarına göre filtrelenerek gösterilmesini sağlar. Yani bu örneğimizde Mehmet kullanıcı hızlı satışta Ana Grubu 01 olan stokları görecekken, Ali Kullanıcısı Ana Grubu 02 olanları görecektir.
ALTER function [dbo].[Fn_Pos_Satis_Stok_listesi](@KULLANICI NVARCHAR(30),@FIRMA_KODU INT, @SUBE_KODU INT )
RETURNS TABLE AS
RETURN
(
SELECT KODU [Kodu],
(SELECT TOP 1 BARKODNO FROM STOK_BARKOD SB WHERE SB.STOK=STOK.KODU ) [BarkodNo],
ADI [Adı],BIRIM1 [Birim],CINSI [Cinsi] , ANAGRUP
FROM STOK
WHERE 1=1
AND FIRMA_KODU = @FIRMA_KODU
AND ( (SUBE_KODU = @SUBE_KODU) OR (ISNULL(SUBELERDE_AKTIF,1) = 1) )
AND ISNULL(YETKI_SEVIYESI,1) <= (SELECT ISNULL(YETKI_SEVIYESI,100) FROM BILNEXDB..KULLANICI WITH (NOLOCK) WHERE KODU = @KULLANICI)
AND (
(ANAGRUP=’01’ AND @KULLANICI=’Mehmet’ AND ANAGRUP <> ”) OR
(ANAGRUP=’02’ AND @KULLANICI=’Ali’ AND ANAGRUP <> ”) OR
(ANAGRUP=’03’ AND @KULLANICI=’Veli’ AND ANAGRUP <> ”) OR
(ANAGRUP=’07’ AND @KULLANICI=’Kullanıcı2′ AND ANAGRUP <> ”) OR
(ANAGRUP LIKE ‘%’ AND @KULLANICI=’S’))
)
/*
GO
–SELECT * FROM [dbo].[[Fn_Pos_Satis_Stok_listesi]](‘S’,1,1) — Kontrol Etmek için Bu sorgular Kullanılır.
*/
GO
–SELECT * FROM [dbo].[Fn_Pos_Satis_Stok_listesi](‘Ali’,1,1) — Kontrol Etmek için Bu sorgular Kullanılır.
2 Adımlı Doğrulama google mail güvenlik ayarlarından aktif edilmeli.
2 Adımlı Doğrulama’yı kullanıyorsanız ve oturum açtığınızda “şifre yanlış” hatası alıyorsanız Uygulama Şifresi kullanmayı deneyebilirsiniz.
Google Hesabınıza gidin.
Güvenlik’i seçin.
“Google’da oturum açma” bölümünün altında Uygulama Şifreleri’ni seçin. Oturum açmanız gerekebilir. Bu seçeneğe sahip değilseniz bunun nedeni aşağıdakilerden biri olabilir:
Hesabınızda 2 Adımlı Doğrulama ayarlanmamıştır.
2 Adımlı Doğrulama yalnızca güvenlik anahtarları için ayarlanmıştır.
Hesabınızı iş, okul veya başka bir kuruluş üzerinden edinmişsinizdir.
Gelişmiş Koruma’yı açmışsınızdır.
Altta Uygulama seç’i seçip kullandığınız uygulamayı belirleyin ardından Cihaz seç’i seçip kullandığınız cihazı belirleyin ardından Oluştur’u seçin.
Uygulama Şifresini girmek için talimatları uygulayın. Uygulama Şifresi, cihazınızdaki sarı çubukta yer alan 16 karakterli koddur. Bu konu Bilnex Mail Ayarlarında mail şifresi olarak girilmeli.
Bitti’ye dokunun.
İpucu: Çoğu zaman, Uygulama şifresini her uygulama veya cihaz için sadece bir defa girmeniz yeterli olacağından bu şifreyi ezberlemeniz gerekmeyecektir.
Bunun için öncelikle Sql Query ekranına veya Bilnex programında Ctrl+R tuşları ile sql yazabileceğiniz ekrana ulaşmanız gerekir.
Aşağıdaki sorgunun amacı; Stok kartlarında bulunan “Satış Fiyatı 1” alanına otomatik hesaplatarak
(“Stok Kartı Alış Fiyatı1” * “Stok Kartı Kar Oranı”) şeklinde satış fiyatını yazdırmaktır.
USE [Veri Tabanı Adı] — köşeli parantez içine veri tabanı kodunu yazın. Bu kod “BILNEX_” ile başlamaktadır.
GO
SET ANSI_NULLS ON
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
Alter TRIGGER [dbo].[Tr_StokFiyat1KarOranıKadarEkle]
ON [dbo].[STOK]
AFTER INSERT,UPDATE
AS
BEGIN
DECLARE @KODU nvarchar(30)
SET @KODU = (SELECT KODU FROM INSERTED)
IF (SELECT COUNT(*) FROM STOK WHERE KODU=@KODU)=1
UPDATE STOK SET
FIYAT1=ALISF1*(1+[dbo].[fn_Bolme](KARORANI,100))
WHERE KODU = @KODU
END
Not: Ticari Parametrelerde Alış Fiyatının otomatik güncellenmesi parametresi de açılır ise hem stok kartı alış fiyatı hem de satış fiyatları otomatik değer alacaktır. Tabi stok kartındaki kar oranının mutlaka girilmiş olması gerekir.
Dikkat…KDV Hariç alıştan KDV Hariç Satış Fiyatını hesaplatmak için bu yöntem kullanılabilirken KDV Dahil Satış Fiyatı yazılacak ise çok daha kolay bir şekilde bu işlemi gerçekleştirilebilir. bunun için yukardaki Sql i hiç bir şekilde çalıştırmadan sadece aşağıdaki görselden
“Satış Fiyatı 1 Net Kdv Dahil (+Kar Oranı)” Seçeneğini seçmek yeterli olacaktır.
google arama motoruna what is my ip veya ip’m nedir yazınız.
çıkan ip yi not ediniz ve modemi yeniden başlatınız . ardından tekrar google what is my ip veya ip’m nedir yazınız ve çıkan ip yi not ettiğiniz ip ile karşılaştırınız. ip ler aynı ise dış internet ip niz sabit demektir. aynı değil ise internet servis sağlayıcınız ile görüşüp “internetimi sabit ip yapmak istiyorum “demeniz gerekmektedir.
2- internet servis sağlayıcınızı arayıp “internetim sabit ip mi ?” diye sormalısınız. sabit değil ise “sabitler misiniz” demeniz yeterlidir.
Bilnex e-ticaret sayfanıza veya b2b sisteminize Bilnex Erp üzerinde tanımlı olan stok, cari, miktar, bakiye vs. bilgilerin otomatik gönderilmesi için öncelikle Sql Trigerların çalışıyor olmaları gerekmektedir. Bunun için;
Sql bilginiz var ise Sql Management Studio programını çalıştırarak ilgili veri tabanında CARI, CARI_HAR, STOK, STOK_HAR tablolarında “Tr_” ile başlayan trigerleri aktif etmek gerek veya bu işlemi Sql Management Studio da aşağıdaki kodları çalıştırmak suretiyle yapmak mümkün olacaktır.
Sql bilginiz yok ise programın ana ekranında CTRL+R tuşlarına basarak Rapor Tasarım ekranlarına ulaşmanız gerekmektedir.
ALTER TABLE CARI ENABLE TRIGGER [Tr_CariOzet]
ALTER TABLE CARI_HAR ENABLE TRIGGER [Tr_CariHarOzet]
ALTER TABLE STOK ENABLE TRIGGER [Tr_StokOzet]
ALTER TABLE STOK_HAR ENABLE TRIGGER [Tr_StokHarOzet]
Yukardaki kodları kopyalayıp üstteki görselde gördüğünüz alana yapıştırdıktan sonra “SQL Çalıştır” butonuna basarak trigerleri aktif etmek gerekir. Bu aşamada “Q: CommandText does not return a result set” mesajı gelecektir. Kodumuz raporlanacak bir sonuç döndürmediği için bu mesajın gelmesi normal.
Bu işlemden sonra bilgilerin gönderilmesi için bir süre beklemek gerekebilir.
Bir süre bekledikten sonra halen bilgilerin gönderim veya güncellenmesi işlemi gerçekleşmedi ise Windows servislerindeki Bilnex Replikasyon servisinin çalışır durumda olduğu kontrol edilmeli. Windows başlangıç menüsüne Hizmetler yazınca
görseldeki gibi “Hizmetler Uygulama” seçeneği gelecektir. Bu uygulamayı açınca Bilnex Replikasyon olan satırı bulun.
Servis Durumu “Çalışıyor” olmalı. Aksi halde sol üstteki seçeneklerden veya Sağ tuşa basarak “Çalıştır” diyerek sistemi aktif etmeniz gerekir.
Normal şartlarda değiştirmek mümkün değil çünkü bu değişiklik önceki hareketlerdeki birim ve katsayıları etkilediğinden raporlarda tutarsızlıklara sebep olacaktır. Fakat 2. birim kullanılmamış ise ve yalın alış ve satış işlemi yapılan datalar üzerinde aşağıdaki Sql Kod ile bu değişikliği yapmak mümkün.
Bunun için @KOD yazan kısma değiştirilecek olan stok kodunu, @YBIRIM e de yeni birimi yazarak kodu çalıştırmak yeterli olacaktır.
DECLARE @KOD AS NVARCHAR(50), @YBIRIM AS NVARCHAR(50)
SET @KOD = ‘1004199’
SET @YBIRIM = ‘KG’
UPDATE STOK SET BIRIM1=@YBIRIM
WHERE KODU = @KOD AND 1=1
UPDATE SIPARIS_DT SET BIRIM=@YBIRIM, BIRIM1=@KOD
WHERE KODU = @KOD AND 1=1
UPDATE IRSALIYE_DT SET BIRIM=@YBIRIM, BIRIM1=@KOD
WHERE KODU = @KOD AND 1=1
UPDATE FATURA_DT SET BIRIM=@YBIRIM, BIRIM1=@KOD
WHERE KODU = @KOD AND 1=1
UPDATE STOK_HAR SET BIRIM=@YBIRIM, BIRIM1=@KOD
WHERE KODU = @KOD AND 1=1
Stok kartında Satış Fiyatları alanının yanında İndirim1 ve İndirim2 alanları bulunmaktadır. Bu bölümde hem oran hem de indirim tutarı girmek mümkündür.
Hangi fiyatta indirim uygulamak isteniyor ise sağındaki indirim1 ve 2 alanlarına indirim oran veya tutarlarının yazılması yeterli olacaktır. Evraklarda veya perakende satış işlemlerinde bu indirimler dikkate alınacaktır.
Evet bunu sql trigerları vasıtası ile yapmak mümkün.
Stok kartlarında bulunan “Satış Fiyatı 1” alanına fiyat yazıldığında bu Fiyat2 ve Fiyat3 alanlarına verilen formüle göre otomatik değer almasını sağlayan sql aşağıdadır. Bu işlem için 2 adet triger oluşturmak gerekir. Bir tanesi yeni kayıt eklendiğinde, ikincisi ise mevcut kayıtta düzenleme yapıldığında işlem yapacaktır. Yani biri Insert diğeri Update triger olacaktır.
Aşağıdaki örnekte Fiyat2 yi Fiyat1 den %20, Fiyat3 ü hesaplarken de Fiyat1 den %30 düşerek Fiyat2 ve Fiyat3 değerlerini otomatik hesaplayacaktır.
USE [Veri Tabanı Adı]
GO
/** Object: Trigger [dbo].[Tr_StokSATISFiyat2] Script Date: 10/22/2021 11:36:30 **/
SET ANSI_NULLS ON
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
CREATE TRIGGER [dbo].[Tr_StokSATISFiyat2]
ON [dbo].[STOK]
AFTER INSERT
AS
BEGIN
DECLARE @KODU nvarchar(30)
SET @KODU = (SELECT KODU FROM INSERTED)
IF (SELECT COUNT(*) FROM STOK WHERE KODU=@KODU)=1
UPDATE STOK SET
FIYAT2=FIYAT1/1.20,
FIYAT3=FIYAT1/1.30
–(1-[dbo].[fn_Bolme](SATIS_KDV1,100))
WHERE KODU = @KODU
END
USE [Veri Tabanı Adı]
GO
SET ANSI_NULLS ON
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
CREATE TRIGGER [dbo].[Tr_StokSTOKFiyat2Duzenle_UPDATE]
ON [dbo].[STOK]
AFTER UPDATE
AS
BEGIN
DECLARE @KODU nvarchar(30)
SET @KODU = (SELECT KODU FROM INSERTED)
IF (SELECT COUNT(*) FROM STOK WHERE KODU=@KODU)=1
UPDATE STOK SET
FIYAT2=FIYAT1/1.20,
FIYAT3=FIYAT1/1.30
–(1-[dbo].[fn_Bolme](SATIS_KDV1,100))
WHERE KODU = @KODU
END