Teklif Evrakları
Alınan tekliflerin ve Verilen tekliflerin girişinin yapıldığı menüdür. Teklif girişleri yapıldığında karşılaştırma raporları alınabildiği gibi sonuçlanan tekliflerin Sipariş, İrsaliye veya Fatura evraklarına aktarımı mümkündür.
İşlem Türü
Alınan Teklif: Satın alma ile ilgili firmanıza verilen tekliflerin girişi yapılırken Alınan Teklif seçeneği kullanılır.
Verilen Teklif : Satış işlemi öncesinde müşterilerinize verdiğiniz tekliflerde bu seçenek kullanılmalıdır.
Not: Verilen teklif evraklarını firmanıza özel bir yazdırma tasarımı yaparak dökümünü sağlayabilirsiniz. Yapacağınız bu tasarımda firma logosu, iletişim adresleri, teklife özel açıklamalar, vb. bir çok özellik ekleyebilirsiniz. İstediğiniz kadar yazdırma tasarımı yapabilir ve dilediğinizi seçerek dökümünü alabilirsiniz. Bunun için;
Yardımcı Tuşlar – Evrak Yazdırma Tasarımı ( CTRL + Y) kullanılır. Bu konuda daha fazla yardım almak için lütfen Bilnex Yetkili Servisi veya eğitim merkezlerini arayın.
E. Seri / Sıra: Teklif evraklarına türüne göre farklı seri numaraları vererek yada teklifin girişini yapan personelin ad ve soyadlarının baş harflerini yazarak gruplandırabilirsiniz. Sıra numarası artarak devam edecektir.
Tarih: Sistem tarihi otomatik gelecektir. Teklifin tarihi yazılmalıdır.
Ödeme Tarihi: Ödeme tarihinin önündeki alan ödeme gününü girebilmeniz içindir. Ödeme gününe 20 yazdığınızda ödeme tarihine otomatik olarak 20 gün sonraki tarihi yazar. Burada seçim kullanıcıya bırakılmıştır, isterseniz gün, isterseniz de tarih olarak ödeme tarihini yazabilirsiniz. Teklif evrakına konu olan ödeme planına göre giriş yapın. Unutmayın ki bu tarih diğer evraklara da aktarılacaktır.
Cari Kodu: Teklif hangi cari hesapla ( müşteri veya satıcı ) ilgili ise F10 ya da yanındaki buton yardımı ile seçiniz.
Cari Ünvanı: Burada teklif işleminin gerçekleştiği cariyi ismini yazarak seçmeniz sağlanmıştır. Carinin ismini ya da ünvanını direk yazarak cariye ulaşabilir veya F10 tuşu ile cari listesine ulaşabilirsiniz.
Fiyat Kodu: Bu seçenek cari hesaba bağlı olarak otomatik gelecektir. Alt kısımda stok seçimi yapıldığında seçilen stokların hangi fiyatının otomatik olarak getirileceği bu parametreye bağlanmıştır.
Proje : Tekliflerinizi proje bazında detaylandırmak veya gruplandırmak istiyorsanız F10 tuşu ile uygun proje seçilmelidir. Ya da yeni proje tanımlamak için Proje seçim formunda Alt + E tuşları yardımıyla yeni proje ilave edilebilir.
Departman : Departman kullanarak evraklarınızı gruplayabilir ve raporlayabilirsiniz. Tanımlı departmanlardan seçim yapmak için F10 u kullanabilirsiniz. Yada yeni departman tanımlamak için departman listesinde Alt+ E tuşları ile yeni departman ilave edebilirsiniz.
Depo: Teklif evraklarında depo seçimi zorunlu hale getirilmiştir. Depo seçimi yapılmadı ise kayıt işlemi gerçekleşmeyecektir. Bu seçim sayesinde teklif evrak raporlarında depo detaylı raporlar alabilecek ve diğer evraklara ( İrsaliye, Fatura gibi ) aktarıldığında depo bilgisi de aktarılacaktır.
Personel: Plasiyer takibi yapabilmek amacıyla yada kaydı yapan personelin belirlenmesi amacıyla kullanılabilir. Seçim yapmak için F10 tuşu kullanılmalıdır.
KDV Şekli: Aşağıda girecek olduğunuz Birim Fiyat / Tutar değerlerinin Kdv Dahil ya da Kdv Hariç olduğu bu parametre ile belirlenmektedir. Tutar girişi yapıldıktan sonra ya da kayıtlı bir evrakta da Kdv Şekli parametresi değiştirilebilmektedir, bu değişiklikle birlikte rakamların da değiştiğini göreceksiniz.
1: Genel Bilgiler
Genel Bilgiler sekmesi teklif evraklarının en çok kullanılan sekmedir. Bu sekme stok seçimi, miktar, birim fiyat, varsa satır iskontoları ve diğer parametreler bulunmaktadır. Genel bilgiler sekmesindeki alanlar diğer evraktakiler ile aynı mantıkta çalışmaktadır. Daha detaylı bilgi için sipariş, irsaliye veya fatura bölümünü inceleyiniz.
2: Açıklamalar
Teslim Şekli: Daha önce tanımlı olan teslim şekillerinden seçim yapılmalıdır. İstenirse bu bilginin yazdırılması da sağlanabilir. Eğer teslim şekilleri henüz tanımlı değilse tanımlamak için Fatura – Tanımlar – Teslim Şekilleri menüsü kullanılmalıdır.
Açılan liste formunda Ekle ( Alt + E ) butonu kullanılarak teslim şekilleri ilave edilmelidir.
İşletme yapınıza göre teslim şekillerini tanımlamalısınız. Aşağıda bir kaç örnek verilmiştir.
Teslim Tarihi: Teslim edilmesi ya da teslim alınması planlanan tarih bu alana yazılmalıdır. Yine dilerseniz bu tarihi yazdırmanız mümkündür.
Geçerlilik Başı: Teklifin geçerlilik için başlangıç tarihi yazılır. Dökümlerde yazdırılması mümkündür.
2: Adres Bilgileri
Diğer evraklarda olduğu gibi Teklif Evrakında da adres no alanında F10 tuşu yardımıyla seçilen cariye ait varsa diğer adresler listelenecektir. Teklifte kullanmak istediğiniz adresi seçiniz. Evrakın genelini kayıt etmek için Kaydet (Alt + K ) Butonunu tıklayınız.
Bilindiği gibi Kayıt etmek için programın bütün kart ve evraklarında olduğu gibi teklif evrakında da Alt + A tuşu ile kayıt edilmesi mümkündür. Kayıt tuşu kullanımında keyfiyet kullanıcıya bırakılmıştır, İster Alt + K tuşları isterseniz de Alt + A tuşlarını kullanabilirsiniz.