Bilnex YazılımBilnex Yazılım
  • Anasayfa
  • Bilgi Bankası
  • Dökümanlar
  • Soru & Cevap
  • Diğer
    • Eğitim Videoları
    • Forum Topluluğu
    • Google Drive
    • Bilnex Yardım
    • Kurumsal Site
  • Anasayfa
  • Bilgi Bankası
  • Dökümanlar
  • Soru & Cevap
  • Diğer
    • Eğitim Videoları
    • Forum Topluluğu
    • Google Drive
    • Bilnex Yardım
    • Kurumsal Site
Anasayfa/Bilgi Bankası/Bilnex V3/Finans Yönetimi/Veri Tabanı Devir İşlemleri ve Vadesi Geçen veya Ödenen Çek Senetlerin Silinmesi

Veri Tabanı Devir İşlemleri ve Vadesi Geçen veya Ödenen Çek Senetlerin Silinmesi

26 Görüntüleme 1 25 Haziran 2024 Güncelleme: 25 June 2024 Alper Teymuroğlu

Devir işlemleri

İki veri tabanı arasında veri devir işlemleri yapılırken aynı zamanda belirtilen vade tarihlerden önceki çek ve senetlerin silinmesi veya aktarılan belirli durumlarda(Ödendi, Tahsil edildi, İade, İptal) olan çek ve senetlerin silinebilmektedir.

Bunun için yapılması gerekenler;

İlk etapta Veri tabanı devir işlemlemleri sayfasına Sistem Yönetimi -> Araçlar -> Veri Tabanı Devir İşlemleri  yoluyla erişilir.

Servis 3

Veri tabanı devir işlemleri sayfası açıldıktan soınra ilk yapılması gereken Kaynak Veri tabanı, Kaynak Firma ile Hedef Veri tabanı, Hedef Firma seçmek olmalı.

Not: Kaynak ve Hedef veri tabanları ve de Kaynak Firma, Hedef Firma seçilmediği durumlarda her hangi bir aktarım işlemi olmayacaktır.

Kaynak Veri Tabanı ve Kaynak Firma;  Devri yapılacak verilerin hangi veri tabanından ve firmadan,

Hedef Veri Tabanı ve Hedef Firma; Devir işlemlerinde verilerin hangi veri tabanına ve firmaya aktarılacağı seçilmelidir.

Veritabanlari secimi

Kaynak ve Hedef Veri tabanları firmaları seçildikten sonra yapılacak devir tipine göre Devir Tarihi seçilip veya seçilmemelidir.

Hareketli devir yapılacak ise yani oluşturulan Stok, Cari, Kasa vb. gibi kartların haricinde bu kartlara bağlı olarak oluşturulan evraklarında da aktarılması istenir ise Devir tarihi belirlenmeli ve “Bu tarihten itibaren girilen hareketleri aktar.” seçeneği işaretlenmesi gerekir. Hareketsiz yani sadece oluşturulan kartların aktarılması isteniyor ise buradaki seçenekler dikkate alınmamalıdır.

Devri Tarihinin buradaki işlevi, belirtilen tarihten itibaren girilmiş olan hareketlerin aktarılmasını amaçlar.

Devir tarihi

Not: Devir tarihi seçilip "Bu tarihten itibaren girilen hareketleri aktar." seçeneği işaretlendiği durumlarda Kartlar, Yazdırma Tasarımları & Sözleşmeler ve Bakiyeler menülerindeki seçenekler pasif olacaktır. Servis bölümü aktif kalacaktır.

Hareketli Devir yapılmadığı durumlarda Devir Tarihi ve yanındaki kutucuk işaretlenmez. Kartlar, Yazdırma Tasarımları & Sözleşmeler, Bakiyeler Mouse da sağ tıklanıp tümü seçilir. Burada Çek ve Senetlerle ilgili seçeneklerin mutlaka seçilmesi gerekir.

Kartlar 1

Aktarımı yapılacak olan Kartlar, Yazdırma tasarımları ve Bakiyeler seçildikten sonra sağ altta bulunan Aktar butonu ile aktarım işlemi yapılır.

Her alanın aktarımı ayrı ayrı ve sıra ile yapılır. – Kartlar -> Yazdırma tasarımları -> Bakiyeler şeklinde.

aktarma

 

Vadesi Geçen veya Ödenen Çek Senetlerin Silinmesi

Bütün alanlar aktarıldıktan en son olarak en sağda bulunan Çek ve Senetlere ait silinecek kartların silme işlemini yapacak olan Servis bölümü yer alır.

Burada Çek ve Senetlerin belirtilecek vade tarihleri baz alınarak silme işlemi uygulanır.

Belirtilen vadeden önceki tarihli vadeli çekler ve senetler silinir.

İlk seçenekte Ödendi, Tahsil Edildi, İade, İptal durumu olan Çek Senetlerin silinmesi gerçekleşir.

İkinci ve üçüncü seçeneklerde Çek Kartlarının ve Senet Kartlarının silinmesi gerçekleşir.

Burada silinmesi gereken durumların kutucuğu işaretlendiğinden ve vade tarihlerin doğru yazıldığından emin olunmalıdır.

Servis 4

Silinmesi istenilen kartlar veya durumlar vadeleri ile birlikte belirlendikten sonra sayfanın sağ alt bölümünde bulunan Başlat butonu ile servis çalıştırılmalıdır. işlem tamamlandıktan sonra işlemin tamamlandığına dair bilgi mesajı gelecektir.

Silme işlemlerinden sonra aktarılan veri tabanına giriş yapılıp işlemlerin doğrulunun kontrol edilmesi önerilir.

Bu yardımcı oldu mu?

1 Evet  Hayır
İlgili Makaleler
  • Pavopay Uygulaması Entegrasyonu ( Pavo N86 – Pavo UN20 – Pavo N96 – Pavo N6 – Pavo CT20)
  • Mükerrer Kayıt Kontrol Rapor Sorgusu
  • Terminal (Client) Kurulum İçin Yapılması Gereken Ayarlar
  • Personel İşlemleri
  • CAS CL3000/5000 Terazi Bağlantı Ayarları
  • Tüm Tablolarda Tekrar Eden Kayıtları Listeleme (Kodu Aynı Olan Kayıtlar)

Cevabınızı bulamadınız mı? İletişim

Bilgi Bankası Kategorileri
  • Bilnex V3 57
    • Stok ve Depo Yönetimi 16
    • Satınalma ve Talep 2
    • Satış ve Pazarlama 5
    • Üretim ve Planlama 1
    • Finans Yönetimi 4
    • Perakende Yönetimi 22
    • E-Belge 21
    • Proje Yönetimi 1
    • Sistem Yönetimi 4
    • Dokuman Yönetimi 1
    • Raporlar 5
  • Mobilnex 11
  • Sektörel Çözümler 4
    • Fiyat Gör 3
    • Bilnex Dry 1
    • Ürün Takip Sistemi (ÜTS 1
    • Oto Servis 1
    • Bitki Koruma Ürünleri (BKTS 1
  • SQL Çözümler 9
  • E-Bilnex 1
  • Restoran Yönetimi 1
  • Entegrasyon Çözümleri 1
    • Bilnex E-Ticaret Replikasyon 1
  • Bilnex E-Ticaret B2B 1
Son Makaleler
  • Cihaz Seri Numarası Takibi
  • Proje Takibi
  • Müşteri Kredi Kartları Takibi
  • BlueBird Pidion MT360E Yeni Nesil Ökc Entegrasyonu
  • Ingenico IDE 280 Ökc Entegrasyonu (Eski)

  Stok Etiket Tasarımında Fiyat Küsuratı Ayırma

Personel İşlemleri  

  • Anasayfa
  • Dökümanlar
  • Bilnex V3
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Eğitim Videoları
  • Bilnex Forum
  • Bilnex Yardım
  • Google Drive
  • Kurumsal Site
  • © 2023 bilnex.com.tr. Tüm Hakları Saklıdır.

Popüler Aramalar:E-Fatura, Mobilnex, E-Ticaret